Bilder på first drop

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Bilder på first drop
Finns det riktiga bilder på first drops ställ? Alltså inte dom animerade eller dom på facebook.

Bilder på first drop
Bilder på first drop
Monzax sa:
SNDVLL sa:
Jag har hört att dom är kortare än vad som var utlovat, XL 3 tum och L 1 tum.
Står om det här http://www.newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/544792/page/22/
Finns även lite bilder.
aa ja hörde det med men jag det verkade som om de som mätte, endast mätte dragkedjans längd medan sizechartens mätningar syftade på axlarna till midjan typ vilket gjorde att det blev en viss skillnad.
Aha, ja det är sant. Logiskt också. Man borde ju egentligen mäta tygstyckets längd jämt.

Bilder på first drop
luddelarsson sa:
Har nån av er som beställt fått nån typ av bekräftelse att prylarna är skickade?
Har inte hört ett skit.. mailat dom om det och dom skulle höra med FedEx och återkomma!
Men det är en hel del folk som har fått sina grejer utan att få ett trackingnummer så antar att grejorna borde vara på G närsom.. postar bilder dirr när jag får skiten iaf ^^

Bilder på first drop
jag betalade för fedex och har fått bekräftelse. Mina grejer är oxå i Köln just nu och kommer antagligen på onsadag :)

Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
sweet att tullen gick på 415 spänn!!
lät lite, vänta till momsen kommer. 25% av det totala värdet. Men sådant hoppas jag att du kollar upp innan du habdlar. Dessutom är ju inte detta på något sätt first drops fel

Bilder på first drop
Sjukt tullpris ju!

Det brukar väl ligga runt 3% på totala värdet?

Senast ändrad:
Bilder på first drop
Monzax sa:
jag betalade för fedex och har fått bekräftelse. Mina grejer är oxå i Köln just nu och kommer antagligen på onsadag :)
En annan pröjsade för FedEx men fick USPS ändå.. och inget mail har jag fått heller.
Tycker dom har skött det så jävla pissigt, sjukt många som har haft problem och fått fel storlekar, saknar grejor i ordern osv.. Kan tänka mig att jag blir nöjd med skiten när det väl kommer men jag kommer nog aldrig mer handla av first drop med tanke på hur jävla kassa dom verkar vara på att driva sitt företag..

Bilder på first drop
JSundvall sa:
Monzax sa:
En annan pröjsade för FedEx men fick USPS ändå.. och inget mail har jag fått heller.
Tycker dom har skött det så jävla pissigt, sjukt många som har haft problem och fått fel storlekar, saknar grejor i ordern osv.. Kan tänka mig att jag blir nöjd med skiten när det väl kommer men jag kommer nog aldrig mer handla av first drop med tanke på hur jävla kassa dom verkar vara på att driva sitt företag..
hehe ja såg att du hade skrivit på deras logg på FB men somsagt det har varit strul för många! men ja ska inte ta ut något i förskott, de skulle inte förvåna mig om de har skickat fel storlek eller liknande :P många har fått sina grejer utan att de fått mejl så dina grejer kommer nog snart ;) hoppas de löser sig!
peace

Bilder på first drop
hey hur mycket fick ni andra betala i tull och moms osv. ?? Jag fick betala 358 kr allt som allt, då jag endast köpte jacka och byxor! vilket va soft!

Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
FabianH sa:
Monzax sa:
hey hur mycket fick ni andra betala i tull och moms osv. ?? Jag fick betala 358 kr allt som allt, då jag endast köpte jacka och byxor! vilket va soft!
Fick betala 511kr för 2 jackor, ett par byxor, en hoodie och extra sleeves.
shit då hade jag lite tur, fick betala som sagt 415 kronor för, byxa, jacka, hood, handskar :)
Tur för er att Momsen brukar kunna komma ett tag efteråt. Så där billigt kommer ni nog inte undan. Ska vara 12% tull och 25% moms

Bilder på first drop
Misterister sa:
feeelixfreey sa:
FabianH sa:
shit då hade jag lite tur, fick betala som sagt 415 kronor för, byxa, jacka, hood, handskar :)
Tur för er att Momsen brukar kunna komma ett tag efteråt. Så där billigt kommer ni nog inte undan. Ska vara 12% tull och 25% moms
Vet inte hur de andra fick det så billigt men jag skrev till First Drop att de skulle sätta ner priset på paketet till under 50 dollar så att jag inte behöver betala så mycket i moms och tull ;) det värkade som om det funkade ;) om inte så lär jag ju märka det :P

Bilder på first drop
Misterister sa:
feeelixfreey sa:
FabianH sa:
momsen är redan betald, den blev inräknad när man valde frakt :)

Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
FabianH sa:
Monzax sa:
Fan va billigt! :O
358 kr, 511 kr och 415 kr. Varför beställer inte alla från USA????

Bilder på first drop
kSelbekk sa:
JSundvall sa:
Monzax sa:
sjukt snyggt men vad äre för storlek?
och hur lång är du?

Riktigt snyggt!
och hur lång e jackan?:)
Thanks! jag är typ 178 eller nåt haha, o jackan är xl, den är stört stor så har dragit åt den där nere, ärmarna är fett långa, men köpte så stor för att jag ska kunna ha den nästa år, byxorna är oxå xl, tog bort hängslena för dom blev för långa o satte i skärp de funka men jag skulle nog få plats 2 gånger i dom ;)

Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
Misterister sa:
feeelixfreey sa:
momsen är redan betald, den blev inräknad när man valde frakt :)
hur kan den vara betald redan? Det är ju du som skall betala den och inte FD?? Och det skall betalas när paket kommer in i Landet.

Bilder på first drop
magnusericsson sa:
feeelixfreey sa:
FabianH sa:
men de är bara tullen, jag fick betala en frakt inkl moms utöver det på 750 typ .. :)

Bilder på first drop
Monzax sa:
Misterister sa:
feeelixfreey sa:
Vet inte hur de andra fick det så billigt men jag skrev till First Drop att de skulle sätta ner priset på paketet till under 50 dollar så att jag inte behöver betala så mycket i moms och tull ;) det värkade som om det funkade ;) om inte så lär jag ju märka det :P
Och där bröt du mot lagen och FD mot lagen. Det roligaste är att det sitter tulltjänstemän och läser era trådar här så hoppas de hittar er och ger er en fet straffräkning.

Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
magnusericsson sa:
feeelixfreey sa:
men de är bara tullen, jag fick betala en frakt inkl moms utöver det på 750 typ .. :)
750 kr inklusive frakt+moms? Har du ett papper på att momsen verkligen är betald då? Låter skumt!

Bilder på first drop
Hasse_Lindborg: Är du polis eller vad är det frågan om?

Gillar inte paragrafryttare.

Bilder på first drop
Hasse_Lindborg sa:
Monzax sa:
Misterister sa:
Och där bröt du mot lagen och FD mot lagen. Det roligaste är att det sitter tulltjänstemän och läser era trådar här så hoppas de hittar er och ger er en fet straffräkning.
aa förutom det så importerade jag ett fett stort parti av moment skis som jag hade tänkt att sälja här på köp och sälj ;) ne skämt åt sido men jo så kan det vara! men det konstiga är att siffrorna inte stämmer då jag fick betala 358 kr som utgjorde tullavgiften som utgör 25% av varans värde vilket det inte är i något av fallen :S så de måste ha uppskattat värdet på varan till cirka 1600 kr på nåt vis och så lär det komma till moms på det med :(

Tillbaka
Topp