Bilder på first drop

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
Bilder på first drop
Hasse_Lindborg sa:
Monzax sa:
Misterister sa:
Tur för er att Momsen brukar kunna komma ett tag efteråt. Så där billigt kommer ni nog inte undan. Ska vara 12% tull och 25% moms
Vet inte hur de andra fick det så billigt men jag skrev till First Drop att de skulle sätta ner priset på paketet till under 50 dollar så att jag inte behöver betala så mycket i moms och tull ;) det värkade som om det funkade ;) om inte så lär jag ju märka det :P
Och där bröt du mot lagen och FD mot lagen. Det roligaste är att det sitter tulltjänstemän och läser era trådar här så hoppas de hittar er och ger er en fet straffräkning.
Skämtar du eller?
Tror du på fullaste allvar att dom sitter och läser på ett freeride-forum? Det tror inte jag iaf, det är ju inte deras jobb att jaga folk. Har du väl fått in ett paket olagligt så är det ju redan igenom tullen och då har dom missat det och borde inte kunna göra något åt det, för det måste ju vara upp till polisen i sånna fall. Och om polisen skulle sätta ut en bil på någon som var skyldig för detta samtidigt som någon blir våldtagen 2 mil därifrån så.. ja.. Det säger ju sig självt.. Onödig kommentar imo!

Senast ändrad:
Bilder på first drop
JSundvall sa:
Hasse_Lindborg sa:
Monzax sa:
Vet inte hur de andra fick det så billigt men jag skrev till First Drop att de skulle sätta ner priset på paketet till under 50 dollar så att jag inte behöver betala så mycket i moms och tull ;) det värkade som om det funkade ;) om inte så lär jag ju märka det :P
Och där bröt du mot lagen och FD mot lagen. Det roligaste är att det sitter tulltjänstemän och läser era trådar här så hoppas de hittar er och ger er en fet straffräkning.
Skämtar du eller?
Tror du på fullaste allvar att dom sitter och läser på ett freeride-forum? Det tror inte jag iaf, det är ju inte deras jobb att jaga folk. Har du väl fått in ett paket olagligt så är det ju redan igenom tullen och då har dom missat det och borde inte kunna göra något åt det, för det måste ju vara upp till polisen i sånna fall. Och om polisen skulle sätta ut en bil på någon som var skyldig för detta samtidigt som någon blir våldtagen 2 mil därifrån så.. ja.. Det säger ju sig självt.. Onödig kommentar imo!
läs lagen och du förstår. Och ja de har folk som har tittar igenom forum men man behöver inte läsa allt man kan göra sökningar om detta. Och nej du åker dit även om det har slinkit igenom tullen. Samma som med spritsmuggling. Och det är upp till tullverket.

Bilder på first drop
Hasse_Lindborg sa:
JSundvall sa:
Hasse_Lindborg sa:
Skämtar du eller?
läs lagen och du förstår. Och ja de har folk som har tittar igenom forum men man behöver inte läsa allt man kan göra sökningar om detta. Och nej du åker dit även om det har slinkit igenom tullen. Samma som med spritsmuggling. Och det är upp till tullverket.
hur orkar du lägga ner tid på att klaga på andra? sånt här gör bara forumet så sjukt mycket tråkigare, kom med något positivt istället! :)

Bilder på first drop
fick mina grejer idag! grejerna va riktigt feta ;) om ni undrar så är både jacka och byxor XL och jag är 184 cm lång

Senast ändrad:
Bilder på first drop
feeelixfreey sa:
Hasse_Lindborg sa:
hur orkar du lägga ner tid på att klaga på andra? sånt här gör bara forumet så sjukt mycket tråkigare, kom med något positivt istället! :)
Det är väl bara bra att han säger som det är? Finns inget negativt med att ge folk lite insikt i verkligheten eller? :P (fan va bra det där lät ;) )

Monzax sa:
fick mina grejer idag! grejerna va riktigt feta, byxerna va däremot sjukt stora!!!! men de brukar se bättre ut i backen ;) om ni undrar så är både jacka och byxor XL och jag är 184 cm lång

https://www.freeride.se/img/photo/normal … 04e12f.jpg
Gymt snygg outfit :D

Bilder på first drop
J-onas sa:
Fick mina grejer ida och jag fick betala 322 kr :)
Har sagt det så många gånger, så länge du inte brutit mot lagen så kommer tull och moms senare, 12 resp 25 procent av totalvärdet. Inse att tullen och momsen aldrig kommer bli 322 kr om du köpt för typ 4000.

Bilder på first drop
Fick mitt idag, riktigt nöjd faktiskt!

Bild:

Jag är 196 lång, och jackan är XL, slutar ca 15cm ovanför knäna.
Skickades med USPS för den som undrar, fick inget mail.

Bilder på first drop
Bilder på first drop
Väntar fortfarande jag med.. Dom hade missat min uppgradering till FedEx så jag fick USPS istället.. Helt sämst. Inget mail eller något heller för den delen och jag beställde i Juli.. Hajar inte vad dom håller på med, tycker dom har skött det så jävla pissigt i år.. Dom raderar även sura inlägg som dom får på sin facebook-wall, vilket jag personligen tycker känns riktigt oseriöst. Har man fuckat upp får man ju räkna med att ta skit.. Aldrig mer first drop för min del iaf!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp