billig jibb resa?

billig jibb resa?
Jag sitter o funderar på en utomlands resa till nån nice park med nåra dudes kring nästa januari-mars o funderar på vart man kan fara för o få mest för pengarna? alltså bo en längre tid o och åka i en soft park me mycke rails, jibbstuffs o lagom stora hopp. :)

Har inte kollat runt så mycke men de finns ju miljard tals ställen o åka till så uppskattar tips o gärna en mini budget vad eran resa gick på ungefär och vad ni tyckte om den 1-10 :)

billig jibb resa?
Vill ni åka utomlands för upplevelsen och kröket? För annars håller svenska parker rätt hög standard faktiskt. Finns bra parker söderut men långt ifrån alla håller lika bra standard som sverige. Vill du ha bra parker så kolla på Mayrhofen och flachauwinkl.

Senast ändrad:
billig jibb resa?
berg som är högre än sveriges är ju inget man behöver i park, väsjöbacken duger väl :P
Annars är kläppen det som är mest omskrivet för sin fina park.

Men ska man ha mycket för pengarna vill man ju också ha bra med långa pister och puder, eller? Och billig alkohol? i sånna fall så är nånstans alperna är att föredra

billig jibb resa?
Val Thorens har livets park och många olika berg som man kan ta sig runt dom hade en huvud park i själva Val Thorens som va najs och riktigt go sen har dom cirka 7 olika små parker i dom olika 3 bergern med massa go saker :) ( med halfpies rails och massa sjuka saker en av dom bästa ställena jag vart på och vi åkte billig buss resa ner sen bode vi på ett hottel men finns nog skit billiga hottel jämfört med det vi bode på ass najs (Y) :)

billig jibb resa?
FreddyJuhojuntti sa:
Jag sitter o funderar på en utomlands resa till nån nice park med nåra dudes kring nästa januari-mars o funderar på vart man kan fara för o få mest för pengarna? alltså bo en längre tid o och åka i en soft park me mycke rails, jibbstuffs o lagom stora hopp. :)

Har inte kollat runt så mycke men de finns ju miljard tals ställen o åka till så uppskattar tips o gärna en mini budget vad eran resa gick på ungefär och vad ni tyckte om den 1-10 :)
ganska svårt att veta hur långt du vill komma om du inte säger hur mkt pengar du är påväg att lägga ut, det är ju skillnad på en resa för 20kr och en för 10 000kr....

billig jibb resa?
tack för tipset Rhermansson kollade på youtube såg ut som något i precis den stilen jag letar :)

Ja svenska parker är ju fina men är ju alltid lite roligare o åka utomlands o uppleva lite nya ställen o kröka som sagt plus att ställen som åre o skit kostar ju en hel del att bo i. iofs kanske de gör de utomlands också men satsar heldre pengar på de, plus att svenska parker kan man ju dra till över en helg när som helst :)

Dirty-T var därför jag fråga om en liten budget på vad en resa till det stället folk varit på gick på o hur länge dom var :P men säg ca 20-30 tusen kanske beroende på hur mycke man klarar o lägga undan till vintern. vill ha råd med en thailands sväng också! :D

billig jibb resa?
20-30 tusen klarar du dig nog 1-2 månader i USA med allt inräknat. Var i Colorado 3 månader i vintras och nu när dollarn är låg så är det bara att passa på. Sjukt roligt land må jag säga. Boendet är väl det som är rätt dyrt annars går det att lägga upp det som man vill beroende på hur mycket pengar man vill spendera. Exempelvis lagade vi den mesta maten själva samt köpte mat i backen endast ett par gånger. Sen är ju parkerna sjukt mycket bättre och större än här hemma.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp