Billiga flygbiljetter till Kanada

rally-kalle

Ny medlem
Har tänkt att dra till Kicking Horse och Golden nästa vinter och då flyga till Calgary. Någon som har bra tips på var man kan hitta de billigaste flygbiljetterna dit och ungefär vad det kostar?

/Erik

Senaste flygningarna har jag hittat på resfeber. Men tänk på att det kan vara bra eller bättre att när du hittat en biljett gå in på flygbolagets hemsida och sedan boka den där. T.ex. så stod det på resfeber att min biljett troligtvis inte var ombokningsbar men på aircanada.com fick jag en ombokningsbar (100 dollar) biljett. Kostade drygt 6500 kr. Stockholm-Arlanda t.O.r.

Det är rätt mycket billigare att flyga till Vancouver än till Calgary. Däremot blir ju resan till Golden dyrare och längre. Har du tänkt köpa bil är det bättre att köpa i Vancouver än i Calgary eftersom Golden och Vancouver ligger båda i BC men Calgary ligger i Alberta.

Testa www.reseguiden.se/flyg. Då görs en metasökning, dvs den site söker på massa andra siter och visar alternativen. Det brukar alltid bli billigast.

Sulan! Det är väl ändå billigare att flyga till Calgary, det har det alltid varit när jag har rest. För övrigt så är det mesta billigare i Alberta än B.C, inte bara på grund av halva GSTn. Då bilar inkluderat. Slutligen så är det ca 25 mil från Calgary till Golden men säkert upp mot 70-80mil från Vancouver...

Dirtbag sa:
Sulan! Det är väl ändå billigare att flyga till Calgary, det har det alltid varit när jag har rest. För övrigt så är det mesta billigare i Alberta än B.C, inte bara på grund av halva GSTn. Då bilar inkluderat. Slutligen så är det ca 25 mil från Calgary till Golden men säkert upp mot 70-80mil från Vancouver...
Jo billigare med bil i Alberta...mm. Men då måste du fixa den över gränsen vilket alltid inte är det lättaste. Kan bli lite papperskrångel kan jag tänka mig.

PNyberg sa:
Dirtbag sa:
Jo billigare med bil i Alberta...mm. Men då måste du fixa den över gränsen vilket alltid inte är det lättaste. Kan bli lite papperskrångel kan jag tänka mig.
Vilken gräns? Till B.C? Jag har kört ca 4000 mil i området och aldrig har någon kollat mina papper, förutom när jag blev stoppad för en sprucken vindruta.

Tänk på att...

Det är billigare att flyga till och från nord amerika på söndagar. Att bolla med vilka veckodagar du reser är bland det mest effektiva sättet att sänka priset. Åka härifrån på en söndag och komma hem på en måndag (åka från canada på söndag) är ca 1500-2000 billigare än att åka härifrån på fredag eller lördag och komma hem på söndag.

TEx

Aningens gammal tråd, men ifall det fortfarande är aktuellt så kan jag rekommendera kilroytravels.. Har ägnat åtskildiga kvällar åt att leta billigt flyg (till Vancouver) och de ligger minst 1500spänn lägre i pris än vad andra jag har hittat gör..
Här finns en lista över massa resebyråer (de flesta flyger överallt i världen), kan ju varavärt att lägga nån kväll för att spara några tusenlappar ;) http://vagabond.se/Resa/Tips-infor-resan/

Har inte järnkoll på hur det funkar när man bokar från Sverige, men www.kayak.com är rätt bra åtminstone inom och från Nordamerika.

Tillbaka
Topp