Billiga puder skidresor

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
Billiga puder skidresor
tjena, tänkte bara om någon visste något ställe där det kan vara riktigt billigt att tillbringa skidresa på i sverige. Kittelfjäll brukar ju vara billigt men finns det några fler ställen.

Krav:

* Man ska kunna flyga eller åka tåg dit
* mycket snö och puder! över en 1m! VIKTIGT VIKTIGT!
* helst på påsklovet eller sportlovet annars weekends alltså tors-söndag
* ska gärna vara ett paketpris med flyg eller tåg + boende och gärna mer...

eller bara något tok billigt boende

men ska vara så att man kan åka buss eller liknande mellan flygplatsen/tågstationen eller billig taxi, ej bil!

Senast ändrad:
Billiga puder skidresor
jo visst om det följer kraven och är billigt! (är norge billigt? hehe) men jorå

Billiga puder skidresor
Hitta över en meter puder gör man ju inte i en handvändning. Nä köp en trisslott typ. Ramundberget brukar ju ha mycket snö och tror att man kan flyga dit numera också.

Billiga puder skidresor
En meter snö går att hitta både här och där, du begränsar dock dina val genom flyg eller tåg. Men det finns några ställen!

Det där med puder är värre ... jag antar att bara Åre återstår på listan, en hel del ryssar där! Det är nog f¤&% så svårt att få tag på den varan i Riksgränsen eller Hemavan, men jag har dålig koll på det området. Kan du inte nöja dig med att åka skidor.

;-) / MM

Senast ändrad:
Billiga puder skidresor
hehe njaaa... men alltså mindre skidorter går bra också bara dom har bra offpist och puder...

finns det bågra tokbilliga alp resor då?

Billiga puder skidresor
900krs bussresor till alperna med boende brukar dyka upp hos lionalpin framåt vårkanten vill jag minnas

Billiga puder skidresor
Åk till kittelfjäll och kör i skogen direkt till höger om liften längst bort, lagomt glest så man kan ha ganska bra med fart och det är nästan aldrig någon som åker där (när jag var där såg jag en person). Var där nästan en hel dag och det var grymt, där kan du hitta lössnö även fast det inte har snöat på några dagar.

Om du tröttnar kan du ju alltid prova gå på topptur, åka i ravinerna eller bara åka runt i offpisten. Kittelfjäll är faktiskt en riktigt rolig anläggning även fast det inte är så stort :)

Senast ändrad:
Billiga puder skidresor
FUnäsdalen.. om du bor i sthlm går det härjedalingen. Har alltid 1 metr snö vid sport/påsk.. va sjukt mkt puder förra påsken till å med.

Billiga puder skidresor
Finns ingen ort som kan garantera puder, inte ens heliskiing i Alaska eller i British Columbia.
"Nä köp en trisslott typ." var vettigaste svaret hittills och det menar jag utan ironi.

Tillbaka
Topp