billiga skidor i st anton?

halli hallå! behöver ett par skidor nu när jag är nere i st anton. Har redan asbra pjäxor och behöver nu ett par skidor som man kan utvecklas lite i. Kan man köpa billiga begagnade där nere i nån uthyrningsshop eller är det bästa att köpa hemma?

over and out. Carro

köp där nere!
bra mycket billigare! du kan köpa årets billigare, förra årets till 50% och även testskidor om du frågar! den stora alber sport på huvudgatan är det som gäller, dom är bäst!

Köp förra årets i typ Innsbruck eller nått! Ja fynda ett par 06/07-skidor förra säsongen..
Ses i vinter alles!

jag råkade hitta lite priser angående att hyra skidor, men det kostar typ 1000 spänn i veckan eller nåt sånt..sådär kul att punga ut om man ska stanna hela säsongen.

vem har i världshistorien hyrt ett par skidor en hel säsong?
Jag känner en snubbe som åkte till Cham som skulle åka flyg ner.. så var han tvungen o lägga hans skidor som special bagage typ.. o självklart slarvade tomtarna på arlanda bort hans skidor. Så han var tvungen o hyra. fast dock i typ 1½ månad bara för sen kom skidorna tillbaka.

matterohmee sa:
vem har i världshistorien hyrt ett par skidor en hel säsong?
Faktum är att det är rätt vanligt i Alperna. Får man en deal där det ingår fri service (valla, slipa kanter, fixa belag) kan det faktiskt löna sig. Nu hittar jag inga priser men jag har för mig att det brukar gå på runt 2000-3000 kr för ett par skidor för en säsong.

Där nere har du världens möjligheter att hitta "rätt" lagg.
Gissar på att det är OP som gäller där nere eller?
Provåk så mycket som det går, oftast dras "hyrpriset" av på laggens pris.
Som LEAF skriver kan du göra fynd på förra årets modell & demolagg.
Sedan finns mycket bra recensioner & bra trådar här på FR för mer info om olika lagg.

Lycka till!

// Kricke

Om du jobbar där nere får du inköpspris i alla butiker vad det än gäller min bror säsongade i Bad Gastein och fick köpa Splitter nya Völkl Gotama för 2300 svenska kronor :) så om du jobbar är alla skidor billiga!

Hur ligger det till med pjäxor??
Är det likadant där att man kan köpa förra årets modell för ett bra pris?

D där me att "jobba" och få schyssta priser är en bra grej!

TIPS TILL ALLA VECKOTURISTER:

-"Jo ja jobbar här nere"

-"Var?"

-"Städar ett gasthaus några mil bort.."

-"Ok, ja ska se va ja kan göra på priset!"

Så enkelt va d me den saken!

Sen när behövde man betala skidhyran själv om flygbolaget slarvar bort ens skidor? Slarvar dom bort nått av ditt bagage brukar dom ge dig pengar i ersättning tills du får tillbaka bagaget. Och skulle dom snåla borde det funka med försäkringsbolaget också.

Bästa tipset av alla:

Gå en morgon, riktigt tidigt, från Galzigs bottenstation upp mot Mooserwirt...

Säger bara d: Tyska turister vet hur man super bort sina skidor d sista 200 metrarna från afterskin...

/Den allsmäktige

He he Shirk!

När jag knegade på Mooserwirt hittade jag ett antal par fina lagg, bland annat ett par sprillans nya Stöckli Stormriders, en trave snowboards, runt 30 par Oakleygoggles och en massa annan skit. en bra inkomst på sidan av den sketna lönen...

Tyska turister vet inte hur man super...

För att svara på tråden kan jag bara säga att de bokstavligen kastar bort förra säsongens skidor. jag fick ett par Seth Pistols 05or i fjol för 150 € med bindningar...

Senast ändrad:
Tyska fyllehundar regerar på att tappa saker!
Mobiltelefoner är alltid kul att hitta, kan man ju passa på å ringa sverige i nån timma innan d hinner spärra sim-korket.. Hahaha, människan är ond!

Tillbaka
Topp