Billigt boende i fjällen?

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Tja, vi är ett gäng 17-åringar som vill dra iväg på sportlovet (v.9) till någon skidort med bra park. Gärna inte alltför långt ifrån Sthlm. Vi har problem med att hitta billigt boende i närheten av någon bra ort. Vi hade tänkt typ vandrarhem eller något annat billigt.

Någon som har tips på någon ort med billigt boende?
Vi åker gärna till kungsberget så om någon har tips på billigt boende nära backen tackar vi.

peace

Senast ändrad:
Ring till anläggningen och hör. Dom brukar ha bra koll på sånt. Annars är det lätt att ringa till turistbyrån i det området du ska till.

Det enda jag har erfarenhet av är vemdalen. Där kan du hitta billigt boende i vargensvärdshus lägenheter. Visst, det är typ 1 km till backen men det är inga problem att promenera :) Och hon du hyr av brukar vara rätt pigg på att skjutsa oxå =)
Jag kan tänka mig att härjedalingen(buss) är både lättast och billigast för dig. Sen så får du åka lokalbussar ut till vemdalsskalet. Annars finns det länstrafikbussar som går dit oxå, men det borde bli dyrare för er som är sthlmare.

I Tärnaby finns det oxå billiga boenden. Lapplandpilen(buss) går från sthlm hela vägen upp. Men det kan man ju inte direkt kalla att ligga nära :P

Men somsagt, kolla med turistbyrån. Det brukar lösa sig om man inte har för stora krav.
Men det kommer bli betydligt dyrare för er som åker på sportlovet. Rekomenderar att ni tar en/flera lång weekends senare istället. Då får ni mkt mer för pengarna :)

Lycka till!

Tillbaka
Topp