Billigt boende Österrike

Malin_M75

Medlem
Billigt boende Österrike
Hej,
Söker prisvärt och billigt boende nära pist/lift i charmig resort i Österrike. Gärna Saalbach eller Wagrain men öppen för alla alternativ. 4-11 jan.
1 vuxen och 2 barn på 17 år alternativt 2 vuxna och 2 barn och 17 år.
Två rum eller lägenhet.
Tacksam för alla tips.
Kram på er! :)
Malin

Billigt boende Österrike
Precis här bodde vi för några år sedan… Jättefint. Kappl är mysigt och Ischgl inom räckhåll. Ni är dock litet sent ute för att få bra pris, och det tangerar vinterns absoluta högsäsong (jul/nyår). Skidbuss finns, backen är ganska nära, det tar en kvart att gå till centrum. Närmare backe/centrum finns förstås men då blir det dyrare.

Här är ett annat alternativ, billigare, men funkar nog bäst om man har egen bil/hyrbil.

Senast ändrad:
Billigt boende Österrike
Bad Gastein det brukar ligga lite under de andra i pris.

Sts äger flera hotell där.
Jag har rest med dem dit och varit nöjd.

Billigt boende Österrike
Instämmer i Ivos tips. Gäller även Italien, gissningsvis i övrigt också. Särskilt om/när man är sent ute och turistbyrån fått in sena återbud.
Kompletterande tips: Booking.com etc är utmärkt för att få en bra bild av utbud, tillgänglighet, lokalt läge, prisbild, någorlunda vettiga rescensioner etc etc. Särskilt för orter som man inte redan känner till.
Sedan när man valt ut några lämpliga boenden så ringer (helst) eller mailar (helt ok) man dem direkt. Och de har absolut rätt att erbjuda priser som är lägre än vad de annonserar på Booking.com. Ibland kan dock Booking ge generösare avbokningsregler än man får vid direkt bokning.

Billigt boende Österrike
Jag har svag koll på Österrike, men en sak har jag lärt mig här på forumet:
I Österrike ska man skippa Airbnb och Booking och leta boende på skidortens officiella sida 🤟
Intressant. Har nästan helt börjat skippa de lokala byråerna och orternas sajter till förmån för Booking, Hotels och generella lägenhetssajter (Frankrike). Hittar alltid bra priser och fynd tycker jag. Och ofta behöver man inte betala ngt i förväg samt med gratis avbokning närstående avfärd . Med det sagt är inte lyx och flärd vår högsta prio, utan bekvämlighet och tillgång till grym åkning.
Men man kanske skall börja kolla med orts-sajterna igen alltså? 🧛‍♂️

Senast ändrad:
Billigt boende Österrike
Intressant. Har nästan helt börjat skippa de lokala byråerna och orternas sajter till förmån för Booking, Hotels och generella lägenhetssajter (Frankrike). Hittar alltid bra priser och fynd tycker jag. Och ofta behöver man inte betala ngt i förväg med gratis avbokning närstående avfärd . Med det sagt är inte lyx och flärd vår högsta prio, utan bekvämlighet och tillgång till grym åkning.
Men man kanske skall börja kolla med orts-sajterna igen alltså? 🧛‍♂️
De allra billigaste alternativen kan man inte ens boka online via lokala byråerna. Men, du hittar några email adressen, och måste skriva email typ "Guten tag wir sind fünf Skifahrerhn und suchen ein Zimmer mit Frühstück zwischen - - " Dann eine Frau schicker dig något svar ofta ganska snabbt. Så kan man spruta priset ner mycket väl.

Senast ändrad:
Billigt boende Österrike
Varit i Wagrain med ett gäng och bodde hos ett gammalt par som hade en B&B.
Det va prisvärt och verkligen en charmig upplevelse!
(och rent praktiskt va det mycket snabbare än att ha ett eget hus med skidrum, frukost i köket osv, jämfört med ett stort hotell)

Förra året va jag i Bad Gastein och bodde på Hotel Salzburg Hof med STS. Halvpension, fler-rätters middag, det kan rekommenderas. Lite märkligt med bilder på Nicholas Cage på toaletterna men sköj. Vi bokade ett rum för 4 men blev uppgraderade till 2 separata rum för att det va dåligt med beläggningen sista veckan på säsongen.
Men just detta hotellet kändes som byns mittpunkt - alla kände till det och folk som bodde på andra ställen ville dit och käka.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp