Binding Freedom inserts, finns det någonstans i Skandinavien?

Vegar

Medlem
... alternativt UK.. eller måste jag beställa från us of america? Någon som vet vart jag hittart?

Vpg.no har men skickar inte till Sverige tyvärr

Be någon kompis skicka dom privat till dig

Aha! Trodde dom bara hade Quiver Killer. Bara det de har på hemsidan. Får ringa de och fråga.

Jag beställde mina Quiver Killers från deras egna sida, alltså från Förenta Staterna.
Det va väldigt smidigt med billig och "snabb" frakt.

Vpg sänder brev till Sverige. Det är ju varken skrymmande eller tungt. Värt att kolla upp.

Pratade med VPG. Dom skickar inte till sverige. Jag kan dock lösa det enkelt om jag vill via en norsk adress så det är ingen problem. De har också bara Quiver Killer och inte Binding Freedom (Binding Freedom är originalet för er som inte vet). Och då dyker ju såklart frågan upp en gång till om vilken av de jag bör satsa på. Quiver Killer har set som man kan köpa färdigt för den bindning man är ute efter. så inget krångligt. Dock är ju det inte svårt att hitta rätt skruvart med binding freedom heller. Gillar dock detta verktyg som man kan köpa via bindingfreedom för att säkerställa att man borrar rakt: http://www.bindingfreedom.com/drill-guide-block-self-centering/

Senast ändrad:
Fattar inte riktigt vad verktyget gör. Guidar borren så den går i helt rakt? Jag använder den här: http://www.clasohlson.com/se/Borrguide-Bosch/40-9485 och den funkar bra. Kommer inte ihåg vad jag fick med för borr till quiverkillerkittet men det är ju nån i tum-mått. Den passade tillräckligt bra i ett av boschhålen. Är det 8 mm tro.

Köpte mina quiverkillers härifrån: http://thepisteoffice.com/ Bara maila snubben (Jon) angående vad du vill ha så fixar han det och räknar ut vad frakten blir till Sverige och du kan betala till hans paypal. Dynafit beast behöver ju reducerade skruvskallar så det slipar han ner och fixar åt en om man säger till.

@herrgard
@Hasse_Lindborg Tack för tips!

@herrgard Ja det är en borrguide. Visst finns det många varianter! Gillade den där av någon anledning. Men gissar det blir classe (som din) istället när det kommer till kritan.

Verkar som ni alla kör Quiver Killer och inte Binding Freedom. Kanske för att det verkar lättare att få tag på QK? Kanske det får bli det för mig också då..

Nån som vet vilken typ av inserts Skistore använde sig av för si sådär två år sen? Eller det är samma djup/diameter oavsett vilket kit man köper?

Tillbaka
Topp