Bindning o midja!

albertolsson

Ny medlem
Bindning o midja!
Tjenare!

Jag undrar om det går att ha en bindning med 130mm brake på ett par skidor med 105mm i midja utan problem, att den inte tar i när man carvar lite. Enligt mig, och några andra, så borde det gå utan problem, för den "åker" väl ändå "in" när den inte är "utlöst"?
Om någon vet säkert så vore de kanon!

Bindningen är Marker M18 Comp EPS 130mm brake och skidorna är ett par Völkl Gotama!

//A.O

Senast ändrad:
Bindning o midja!
Det går men det är inte det idealiska. Och så mycket åker det inte in. Köp ett par smalare istället så slipper du alla problem..

//H

Bindning o midja!
Okej, någon som har testat Marker 14.0? Isf, funkar den bra o så?
Har Marker 11.0 nu o de går sönder stup i kvarten men jag har hört att de lite dyrare marker ska vara bra!

//A.O

Bindning o midja!
albertolsson sa:
Har Marker 11.0 nu o de går sönder stup i kvarten men jag har hört att de lite dyrare marker ska vara bra!

//A.O
köp ett par salomon s914 eller ett par rejäla look/rossignol ... då får du sköna bindningar som håller...

Bindning o midja!
skidnarkoman sa:
albertolsson sa:

//A.O
köp ett par salomon s914 eller ett par rejäla look/rossignol ... då får du sköna bindningar som håller...
Rekomenderar inte rossignols bidningar, iallafall inte scrach bindningarna, dom faller ju sönder enkelt sagt. Plasten spricker, ski stoppern pajjar å ja gud vet allt som händer med dom.

Bindning o midja!
The_moose sa:
Rekomenderar inte rossignols bidningar, iallafall inte scrach bindningarna, dom faller ju sönder enkelt sagt. Plasten spricker, ski stoppern pajjar å ja gud vet allt som händer med dom.
Orkar inte ens nåt mer...

//H

Bindning o midja!
men välj en av look modellerna om du ska beställa därifrån? rejäla grejjer..

om du vill ha mer info om dom så sök här i forumet

Tillbaka
Topp