ChristofferB
Ny medlem
bindning o pjäxor
Nu när jag har förlorat delar av mitt bagage på hemväg från val thorens så sitter jag o funderar vad som inhandlas skall. Eftersom bla pjäxorna åkte åt helvete så funtar jag på scarpa pjäxor (för alpina skidor).... Men då är frågan om någon har mycket erfarenhet av dessa. Mest hur det funkar med standard bindningar samt hur mycket man förlorar i styvhet med dessa. Vill inte få trubbel med laggen när det är skare o skit ute i terrängen.
Anledning till att jag kollar på dessa är främst de problem jag upplevt med att tex gå på grusåsar och bland klippor med mina gammla race pjäxor...
Nästa fråga gäller randoné bindning som jag i sådant fall tänkte utrusta ett par av mina skidor med... Någon som upplevt trubbel med bristande kvalite på bindning när man stått på av helvete ner för skit före?
Tackar o bugar för svar.
Anledning till att jag kollar på dessa är främst de problem jag upplevt med att tex gå på grusåsar och bland klippor med mina gammla race pjäxor...
Nästa fråga gäller randoné bindning som jag i sådant fall tänkte utrusta ett par av mina skidor med... Någon som upplevt trubbel med bristande kvalite på bindning när man stått på av helvete ner för skit före?
Tackar o bugar för svar.