Bindning till Mantra

niclasw

Ny medlem
Bindning till Mantra
Hallå!

Har kollat runt ordentligt och känner nu att det är läge för råd kring bindningar. Kommer köra på ett
par Völkl Mantra och står i valet och kvalet i valet av bindning. Lutar mot en kombinerad turbindning,
alltså typ Diamir Fritischi+ eller Naxo nx21. Har även fått rekommenderat att köra typ en Marker och
sätta på en trekkbindning när det är uppför, känner dock är det är ett mindre lämpligt alt med
hänsyn till tyngd etc. Åkningen handlar uteslutande om puder och därmed tillhörande pist.

Tacksam för Förslag, Erfarenheter, Rekommendationer mm!

/Niclas

Senast ändrad:
Bindning till Mantra
Jag väger som du men är 186cm lång och har kört lite med hudar och trekkers på mina Mantra 191cm. Visst, det är ju lite tungt att knata uppför men eftersom jag inte har nått att jämföra med så har jag helt enkelt gillat läget och klämt i mig en snickers när det blivit jobbigt.

Är du i hyffsad form så lär det inte vara något problem att knata en timme eller mer med trekkers. Och sedan känns det ju bra att sitta fast ordentligt när det bär av nedför :-)

Att gå på skrå med trekkers och bredlagg suger dock. Det känns som de skall gå sönder på en gång så fort man inte går rakt upp. Speciellt på hårt underlag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp