Bindningar med flex? Vad har hänt?

MoaJ

Medlem
Jag har åkt bräda sedan det var trendigt sist och håller nu på att kitta upp mina söner för rimligast möjliga slant. Det har resulterat i att jag köpt begagnade grejer och senast "råkat" hitta en lek/puderbräda till mig själv.
Min första fundering efter teståket är vad som har hänt med bindningarna? Jag har kört i 10 år på min stenhårda Burton Elite-bräda med Custom-bindning. I jämförelse med de nya Burton Mission Re:flex-bindningarna känns mina gamla superstyva (och bra!) men dagens Custom-bindning beskrivs som mjuk. Har det skett en generell förändring i flex på bindningar? Vad har jag missat?

Ja! Nuförtidens Burton Cartels är så hemskt mycket mjukare än t.ex. några 10-15 år gamla Cartels. Kanske är det så, att man inte behöver så hårda bindningar med de här rocker-hybrid rocker -brädorna. Vet inte exakt. Åker nu med nyare Cartels, det går helt ok. Men, nya cartels är kanske lika mjuka som gamla customs.

Senast ändrad:
Så intressant! Jag är spontant skeptisk mot framför allt den mjuka plattan under sulan och den schlekiga hälkappan. Föreställer mig att det ska försämra responsen. Men, jag tvingas nu ge den här Rocker-hybrid-brädan med tillhörande bindningar en chans eftersom jag satt mina gamla grejer på sonens! (Trodde att det skulle gå att byta, men discarna har olika diameter...) Så upp till bevis för 20-talets grejer, vi väntar mer snö till helgen! 😃

Tillbaka
Topp