Bindningar till ett par voodoo child

• Trådstartare Trådstartare Jens8703
  • Start datum Start datum
J

Jens8703

Guest
Hejsan hejsan..

Tankte inforskaffa mig ett par hendyrx voodoo child alternativt purple haze till kommande sasong, jag har lite problem att bestamma mig for nagra bindningar dock.

Har kollat pa marker duke och marker jester, duken kanns lite for dyr och jestern kanns javligt inriktad pa parkakning, och jag aker ingenting i park.

Sa har ni nagra bra tips pa ett par bindningar for 2000 - 2500 kr (cirka), garna var man kan kopa dom ocksa, sa skriv en rad!

Tack pa forhand..

Senast ändrad:
Jester är grym. Annars så har du ju alltid Looks bindningar.. Hur mycket vill du ha de ställda på? DIN talet alltså?

//H

Då räcker ju en 15 bindning. Kolla på Jester som sagt eller Look PX. Bägge är grymma bindningar...

//H

Griffon är ju perfekt annars, men om du säger så att du kör på 11-12 på din skalan så är ju griffon för klen på din skalan. Salomon sth 16 är ju också en riktigt bra bindning funkar för park som till offpist. Salomon sth 16 går på ungefär 2600kr, griffon vet jag inte.

Later lovande, tack grabbar.. Jag har kollat runt lite efter inkopsstallen men inte hittat nagot vidare.. nagon som har nagot bra tips? helst i fysisk butik men ocksa online affarer.

det måste ju finnas massor av butiker i sthlm som säljer jester, om du nu ville känna på den först. typ alpingaraget!

Ett par FKS155 eller P18 från ski-bilek.de Landar på under 2500:- inkl. frakt och ev. böjning från skidbutik. Lättare och bättre bindning får du inte. Punkt.

Salomon sth 16 och jester finns bl.a. på skistore, göteborg och på deras onlinebutik. Sportconrad har både dem också. De flesta affärerna har dem nog alternativt att de kan ta hem dem.

Jag hade valt sth 16, grymt bra bindning med mindre plast än Jestern. Herr Lutman rekommenderar ju 916 själv.
Carled sa:
Ett par FKS155 eller P18 från ski-bilek.de Landar på under 2500:- inkl. frakt och ev. böjning från skidbutik. Lättare och bättre bindning får du inte. Punkt.
Alla vet ju att salomons bindningar är "bättre" än looks ;)

Senast ändrad:
Jarle sa:
Jag hade valt sth 16, grymt bra bindning med mindre plast än Jestern. Herr Lutman rekommenderar ju 916 själv.
Carled sa:
Han rekomenderar väl inte STH 16 hoppas jag. Då de är sjukt svåra att böja så de passar medDuck Stance... Och jag lovar att Jestern är lika bra som STH 16 Kanske inte som 916..

Salomon bättre än Look? Sen när???

//H

Hasse sa:
Jarle sa:
Carled sa:
Han rekomenderar väl inte STH 16 hoppas jag. Då de är sjukt svåra att böja så de passar medDuck Stance... Och jag lovar att Jestern är lika bra som STH 16 Kanske inte som 916..

Salomon bättre än Look? Sen när???

//H
Skrev 916, men den är ju lite "krångligare" att få tag på än sth'n... Mer plast i jestern, det är bara det jag säger, säger varken att den är sämre eller bättre...

Sen alltid, visste du inte det ;)

Sth 16 är ju inte ens närheten av att vara lika bra som 916 eller någon Look bindning....

//H

hmm manga olika asikter, men bra tips! :) men det lutar lite at jester nu tror jag

Andra bindningar som är osexiga men prisvärda är ju Head Mojo 15 eller 20 samt Fischer X17

Köpte ett par Purple Haze på Alpingaraget förra veckan och fick med ett par Salomon 920 till ett jävligt bra pris. Hör med dem, för de hade andra bra bindningar som de kunde slänga med också. Har kört med Marker Jester tidigare, vurpade och fick bakdelen precis mellan p****n och r*vhålet. Inget kalas precis. Poängen är: Om du inte ska tura, ta en mindre bakdel än Duken (liknande Jestern), annars är det bra bindningar.

Köpte ett par Voodoo child på alpingaraget för ca: 1 år sen. Fick betala 9500 inkl Head Mojo 15. Helt OK med tanke på att skidan kostar 8900 exkl bindning! Är riktigt nöjd med bindningarna också...

Tillbaka
Topp