Bindningar till Line Influence 105

Bindningar till Line Influence 105
Jag har köpt mig ett par Line Influence 105, och funderar nu på vad jag ska montera för bindningar på dem.

Har kollat Marker Duke och Baron samt Salomon Guardian 16. Jag är alltså sugen på en rejäl bindning som även går att använda för att gå kortare turer på skidorna.

Jag tycker både om att åka utanför och i pisten, men skulle nog säga att det blir mer och mer utanför. Skulle säga att jag är en duktig skidåkare som klarar att åka överallt, jag är 180 cm lång och väger 90 kg. Jag åker tyvärr inte allt för mycket varje säsong, ca 2-3 veckor och då både i alperna och svenska fjällen.

Snabbt om min uppfattning av de tre bindningar jag nämnde tidigare:
Marker Duke Verkar länge ha varit det ända alternativet och verkar vara ett par bra bindningar. Ända nackdelen är väl att man står ganska högt ovanför skidan samt att man till skillnad från Guardian måste ta av sig skidan för att byta läge.

Marker Baron Som jag har fått uppfattningen så är det i princip samma bindning som Duken men lite lättare, lägre din och billigare. Jag funderar dock på hur hållbarheten är i denna bindning, är det något som jag behöver oroa mig för? Annars passar den min budget bra.

Salomon Guardian 16 Nykomlingarna, det jag har läst så verkar det vara en bra bindning som är lite lägre än duken.

Någon som har någon åsikt om vilken bindning som är bäst/prisvärdast och vad jag bör tänka på? Kanske jag har missat nått alternativ?

Tillbaka
Topp