bindningar till Ride dh..

togga

Ny medlem
Tja!
Jag ska köpa ny bräda och bindningar och det var ett par år sedan jag handlade nytt...
Brädan blir en Ride DH.

Då jag har hört rykten om att man INTE kan kombinera olika märken Bindningar-bräda.
(Ex burton bindningar till en ridebräda.) stämmer detta??!

Om inte. Vad ska jag välja för bindningar? ute efter bra kvalitet till lågt pris. Jag har funderat på burton,ride och uniun dlx bindningar. Men kom gärna med tips!

Undrar även om någon känner till en svensk återförsäljare som säljer ride DH 151 cm? :)

Tack på förhand! :D

Senast ändrad:
De enda bindningarna som inte fungerar till din Ride DH är ett par Burton EST bindningar, alla andra brädor funkar.

Alla brädor och bindningar har samma fästningssystem utom just Burton.

Burton har ett system med 3D mönster på sina lower end brädor och ICS skena på de dyrare.

Om du köper ett par vanliga Burtonbindningar får man dock både med plattor för 4 håls fästning och 3D, samt plattor för ICS skenan som jag nämnde tidigare.

Alltså funkar Burton bindningar på alla brädor, men alla bindningar funkar inte på alla burtonbrädor. Youre safe

Stadium är (eller var?) generalagenter för Ride i Sverige, dock har jag för mig att de försökte hålla tillbaka mot att sälja till andra eller hur det var, några som dock säljer det är Junkyard.se också..

Dom hade dock 53 som minsta DH board, annars hittar du en dh på någon stadiumbutik säkert

Senast ändrad:
sjuk slump att jag läste den här precis --- jag som trodde jag behövde ett par extra cartel EST för kanalen förutom den vanliga cartellen till vanliga brädor... men sag nu i vanliga-cartel-manualen att det stämmer ju bra det :XD ....där sparade man precis in pa lite utrustningen men förlorar skruvtid istället...

togga, om du skall ha ride bindningar: jag provade precis alpha bindningen för nagra veckor sen - verkade ju rätt lätt och hallbar - men sjukt hard... jag tänker skruvstäd... sa om du gillar mjukare bindningar är nog deltan bättre som hade typ cartel-liknande vaddering pa heelstrappen...

Tillbaka
Topp