Bindningar?

carro80

Ny medlem
Bindningar?
Burton Lexa, Drake matrix...Burton P1?

Har blivit lite sugen på Burtons bindning Lexa..tänkte höra om det är nåt att ha...enligt burton själva ska ju alla deras absolut bästa delar sitta på den och så är den dimensionerad efter tjejfötter o vader.

har småkikat på drake matrix förut och tänkte köpa burtons cfx-bindningar förra året men missade min chans...har provkört dem och de var grymt sköna..strapsen helt underbara
Är det nån som vet om Burton P1 liknar förra årets CFX?

vill ha bindingar som man sitter bra i med trycket jämt fördelat över hela foten, bindningarna ska ge bra respons, vara hållbara, o allt det där så om det är nån som har nåra tips: shoot

väldigt tacksam för alla svar!

ha det bra =)
//C

Bindningar?
Lexan är en riktigt riktigt bra tjejbindning, av naturliga orsaker så har jag inte kört den själv, men våran tjej på teamet har bara öst lovord över den. Till det har jag en rad nöjda kunder som köpt den och personligen så är jag stokad på dess utformning.

P1 är en sjukt smooth bindning, då det gäller dess likheter med CFX så är det begränsat då P1 är en helt ny bindning, byggd från en baseplate som inte alls är släkt med tidigare Burton bindningar, hibacken är även den av ny form.

Jag kan bara varmt rekomendera dig att köra på Lexa, om du lyckas få tag på den såhär dags på säsongen...

/m

Bindningar?
P1 hd som jag kör på är de skönaste bindningar jag har haft på fötterna. MEN det finns ett litet problem med dom, kvaliten, de går sönder ca en gång i veckan. Visst har burton bra garantier så man får nya delar direkt men det är inte alltid så kul att köra ner utan highback. Plus att de väger lite mer än en japans småbil.

Bindningar?
skulle bara säga att nu har jag köpt ett par burton lexa....vilka funktioner! jag är redan förälskad =) kan inte sluta pilla på dem!

nu saknas det bara lite snö så man kan testköra dem, ska bli ruskigt skoj! tyvärr så dröjer väl det till nästa säsong för min del.. =(

ha`t bra!

//Carina

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp