Bindninginställning!

• Trådstartare Trådstartare user67636
  • Start datum Start datum
U

user67636

Guest
Bindninginställning!
Hej!

Jag undrar vad man ska ställa in sina bindningar på, om man ska hoppa i parken eller bara åka i backen?
Alltså hur stor vinkel man ska fram och bak.

Bindninginställning!
beror ju på hur mycket du väger, vilken bindning du har..

alltså hur högt den går?.. jag har din 14 bindningar och maxxat dom för att dom alldrig ska lösa..

kolla hur mycket dom går till.. brukar ju stå typ 1,3,5,7,9,10,12,14 å så vidare
dom går till ett visst tal.. kolla vad du har?

och sen hur mycke du vill kunna åka utan att dom löser..
ska du köra super mutegrabs på sw 10or så behöver du dra dom mycket hårdare än om du ska leka lite i parken bara..

hör efter hos en skidshop annars.. där finns de kunnigt folk
/Jeppe

Bindninginställning!
Skruva upp lite åt gången tills det känns bra, maxa dem inte bara för att det verkar ballt.
Du kanske vill att dem ska lösa ut nån gång.

Fråga i en shop vad du borde ha förhållande till din åkarkapacitet, vikt, skida och binding och tycker du att dem jämt löser ut skruv upp lite åt gången tills det känns bra.

Einar

Bindninginställning!
haha ajdå.. lite söming såhär på kvällskvisten och missar vilken forum du postat i..

så nu va de en annan 5a.. haha snowboard vet jag inte ett dugg om..
de får nån kunnig person berätta för dig hur de funkar!

Bindninginställning!
Om du vill börja leka i parken så kan du börja med att ställa bindningarna på +15 fram och -15bak. Sen efter ett tag känner du om du vill ändra vinklarna lite o så, det är väldigt personligt vilken stance man vill ha.

Bindninginställning!
jag har själv haft den bakre rätt rak, men vill gärna testa att vinkla den lite. 15 bak låter rätt bra.

Bindninginställning!
Jag kör gofoy så jag har 12 på vänster(bak) och 15 höger(fram) :)

Bindninginställning!
Jag har två stycken brädor, parkbrädan har duckstance och ligger rätt så långt ut i nose/tail, detta för att landa lite lättare.
Och den andra, pist/offpist är lite mer bakmonterad för att kuna flyta på pudret lite lättare.

Men som sagt det är en smaksak som Du borde testa dig fram.

Senast ändrad:
Bindninginställning!
Det bästa du kan göra är att testa lite olika. Prova någon timma med ca +15/-3. Sen vrider du den mer efter någon timme o kollar vad DU gillar.

Tillbaka
Topp