Bindnings inställningar?

Jessica_K

Ny medlem
Bindnings inställningar?
Någon som kan hjälpa mig. Vilken grad bör bindningarna stå på?
Och när man bytar bidningar ska man ha nåt slags lim till skuvarna. ( oah jag vet att de ska kunnas skruvas åt)

Bindnings inställningar?
Mitt tips är att ställa sig bakom brädan, och ställa sig så det käns bekvämt, justera bindningarna på ett ungeför skruva dit dom löst och sedan ställa sig i bindningarna för fin justering, det fukade för mig sedan får man finjustera efter några åk om man inte är nöjd, för det som käns rätt på plana backen kanske inte är rätt i pisten,

Bindnings inställningar?
det beror på hur du åker.. men generellt så ställer man bindningarna så här..

1. för piståkning och för att du lättare skall kunna svänga --> bak, +12 & fram, +24

2. för piståkning med lite lite switch --> bak, +0 & fram, +18

3. för pist å lek (jibbing) och mer switch --> bak, -9 & fram +18

4. för centrerad 50/50 åkning (switch/vanlig) med mycket hopp --> bak, -15 (18) & fram +15(18)

......

åker du off-pist så kan du ställa dig som ovan.... åker du bara vanligt i off-pisten så kan du nog köra fram lite till (ex. bak, +18 & fram +30)

det är lättare att svänga om du inte står så brett mellan bindningarna (ta måtter från hälen upp till knät och ställ mitten av bindningarna så många cm från varandra..)

om jag vore du och bara åkte vanligt och vill ha lättare att åka i backen och åker mest pist och kanske lite utanför så skulle jag ställa mig rätt mycket frammåt ex. bak, +18 & fram, +27

om du vill testa att åka switch så ställ dig lite minusvinklad med bakfoten ex. #3 (ovan)

(och du behöver inte lim. vet du att skruvarna ofta lossnar så köp eller låna lite locktight (det är speciellt för att få skruvar att fastna)

/K

Bindnings inställningar?
Hej,
Ofta rekommenderas att man ställer in +21º fram och +9º bak. Du kan senare testa att ändra vinklarna.
Skruvar/Lim: till många bindningar kommer det skruvar som har ett litet mjukare belag mellan gängorna för att sitta fast ordentligt. Själv har jag dock aldrig behövt har någon loctite till några skruvar.

Ride on,

Bindnings inställningar?
Hej

Ja det finns ett medel som heter LocTite. Notera att det finns i minst 100 olika versioner för industriellt bruk för olika material, legeringar, temperaturer och användningsområden. Vissa låser fast skruven men gör ändå att den går att lossa senare, andra är avsedda för permanent låsning, och då menar jag PERMANENT. Välj rätt

Bindnings inställningar?
jag körde med locktight till min bmx och när jag skulle ha upp skruvjävlarna för att byta drev så va ja tvungen att använda värmepistol för att lösa upp locktighten först och sen gick det att skruva ut kruven men alla metalldelar va jääävligt varma.. ja lovar ..

:)

kör med gängtejp då.. det funkar rätt bra asså..

:)

Tillbaka
Topp