CurriculumVitae
Medlem
Bindningshjälp! Salomon eller Marker?
...
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj, sorry. Läste felMannen-som-surfar sa:Tror att det kanske kommer en P(ivot) 16 oxå men man vet inte riktigt med de där fransmännen. Och Heinz_p Jag skrev P(ivot)18 och det är den gamla modellen som de skall nytillverka. Inte PX modellen som väger ASS.
Det hade ju faktiskt varit helt fantastiskt! Förstår dock inte varför det tagit sådan tid för Look att inse det?JohanKristofers sa:Det finns ett rykte på internet om att look kommer börja tillverka de gamla turntable bindningarna igen, med lite ny tappning...
Jag som hade för mig att dom slutade tillverkas -07. Tji fick jag.Mannen-som-surfar sa:Ett år är inte så länge eller? De har varit bort en säsong från produktion.
Då är väl valet gjort.JohnAngren sa:Tro mig det har jag gjort! Men randoné funktionen känner jag inte att jag behöver faktiskt. Eftersom jag tvivlar på att jag kommer att använda den funktionen särskilt mycket alls och vill inte betala nästan 1000 lapp till för nått jag inte behöver.TexMurphy sa:Jag skulle välja mellan Solly eller Duke. Inte Solly eller Jester.
Solly bindingen ger dig allt som du får av en Jester till lägre vikt och i en bättre binding.
Med Duke så får du rando alternativet vilket ju kan vara intressant på en fet skida.
Så ställ frågan igen... Solly eller Duke.
Det verkar ju onekligen som att Salomon har ett övertag hos de flesta.
916 har DIN 9-16JohnAngren sa:F.ö så tittade jag just på Skisotres Salomon 916 Lab. Där står det att DIN skalan är 12-20! Är inte det RIKTIGT manligt? Trodde att 916 hade en DIN skala från 9-16 eller 9-18. 12-20 behöver jag verkligen inte!JohnAngren sa:Ja då är ju som sagt 916 Lab när till hands! Metall är bra!Carled sa:Det är extremt lite som inte är metall på 916... Känns lite otroligt att Salomon har börjat saluföra den till allmänheten, och speciellt till så lågt pris. Coolt att 920 är tillbaka också!
Se på fan, dom har mjukat upp 20:n. De gamla började på 14.Nojlas sa:916 har DIN 9-16JohnAngren sa:F.ö så tittade jag just på Skisotres Salomon 916 Lab. Där står det att DIN skalan är 12-20! Är inte det RIKTIGT manligt? Trodde att 916 hade en DIN skala från 9-16 eller 9-18. 12-20 behöver jag verkligen inte!JohnAngren sa:Ja då är ju som sagt 916 Lab när till hands! Metall är bra!
920 har DIN 12-20
Ditt inlägg är till föga hjälp om du inte specifierar vilka Markerbindningar du syftar på. Jag gissar att det var ngt i stil med M11, som har mer plastdetaljer än en plastpåse, har jag rätt?niiiklas sa:ja har haft 2 par skidor med marker bindingar.. alla har varit jävliga och gott sönder som kexnä inge mer marker bindingar för min del
Verkar vara konstruktionsskillnad på nuvarande 920/916... kolla på dem här: http://www.salomon.com/se/#/ski/bindings Har det alltid varit så?Utter sa:Se på fan, dom har mjukat upp 20:n. De gamla började på 14.
Kan även nämn att dom inte heter LAB längre utan EQ (Salomon återvänder till deras gamla namn, Equipe).