Bindningskvalitet?

Retard

Ny medlem
Bindningskvalitet?
HUr viktigt är det att man har bra(=dyra) bindningar egentligen. Jag kör helst offpist så länge man inte behöver vandra alltför långt. annars så tycker jag om och bränna på som ett svin nerför 45 graderbackar och ligga som man nästan slickar snön. Kör på orginalfjädrar men de är dragna nästan tilll max. (använder ej stighudar)

Är det värt att lägga ut massa surt förvärvade pengar på ett par bindningar?

Bindningskvalitet?
Beror väl på om du har stora problem med de du har? Slickar du branter i 45 grader blir det ju en del påfrestningar... om det nu inte var en överdrift!?

Kör på ett par Salomon 997(föregångaren till Axe tror jag) som kostade mig 900:- nya. De var ett år gamla men oanvända... De funkar bra som faan men jag väger inte mer än 65 kg. De är iofs inte ens i närheten av att vara dragna i botten o de har aldrig tjuvat.

Dyrast är inte alltid bäst... tänk på det!

/den blå mannnen med vit luva

Bindningskvalitet?
Svar JA, det är värt pengarna.

Rätt inställda är dyrare bindningar alltid funktionssäkrare än en billig dito.
Man får det man betalar för, basta!

Och det är knäna man ska rädda. Ett brutet skenben läker ihop med eller utan spikar, medan ett sabbat knä kan vara sabbat för resten av livet.

Men det vill man ju inte tänka på när man är 16 och på topp.

Predikar...
Ace Den Gamle, och fortfarande, hele.

PS. Svarar nästan alltid på bindningstrådar, och om nån undrar så jag har mina skäl...

Bindningskvalitet?
Antagligen för att han inte ville ha typ diamirbindingar eller vad det heter?..förresten de va längesen sist robba, allt väl? =)

Tillbaka
Topp