Blåa---x--scream---

• Trådstartare Trådstartare -
  • Start datum Start datum
Blåa---x--scream---
Investera 1 eller 2 tusenlappar till och få den riktiga X-screamen istället. Den blå har har samma mått som vanliga X-scream men är mjukare och passar mindre avancerade åkare och tjejer bättre.

>> radikala rAgnar <<

Blåa---x--scream---
Njaa... Så här är det! X-Scream av årsmodell -99 finns i tre olika varianter med följande färg och mått:

X-Scream Series, Gul , 106-68-96
X-Scream 9, Svart, 106-68-96
X-Scream 8, Blå, 103-66-96

Series och 9 har identisk skärning. Samma uppbyggnad med enda skillnad att Series har någon form av titanium inläggning som gör skidan styvare. Åkegenskaperna lär vara mycket snarlikna.

X-Scream 8 är en helt annan skida som är smalare i både brätte och midja. Saknar Pro-Link dämpning i "sjärten". Åkegenskaperna är enligt vad jag hört ej jämförbara med de dyrare modellerna.

Mitt förslag är att du går på Series. 5 000 kronor kan tyckas dyrt för ett par skidor... men dom här är så bra att de är värda varenda korvöre och mer därtill. Mer info hittar du på http://www.salomonsports.com Gå in på deras USA-sajt.

MVH :-) MM

Blåa---x--scream---
Hej
Som du ser får du svar av fler, Rad ragge e ute och cyklar de blå har ej samma mått som de svarta och gula (98-or) dom blir gula resp silver har jag för mig. Som kille med mer vikt än
70kg=ej blå. Svarta e lite mjukare i tailen många puder freaks hade den i Canada förra året gick bättre i jupsnön tyckte dom, svenskar skall ju alltid vara värst så dom hade de gula, marginell skillnad.
Ha de

Blåa---x--scream---
Jag tycker blåa X-Scream var helt överlägsna när jag testade dom.
Men så väger jag bara 68 kg också.
Skulle jag köpa ett par så skulle jag ändå köpa de värsta (series eller vad dom heter), man kan ju inte annat än det värsta !

Snödjup

Tillbaka
Topp