Black Crows- vilket år?

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Black Crows- vilket år?
Någon som vet vilket år dessa Black Crows Corvus är i från? Är det Corvus?
Har googlat men hittar inga Black Crows som ser ut så.

Black Crows- vilket år?
Tack!
Dåligt letat av mig
Någon som har åkt på dessa. Hur är de?
Är de lätthanterliga trots längden? (verkar bara finnas i 196) Har den tip/tail rocker?
Säljaren verkade inte ens ha koll på längden.
Letar en billig slit- och slängskida som jag kan använda när det är lite sämre förhållande men inte behöver vara så rädd om både för pist och offpist.
Hittade dessa för en tusenlapp vilket väl känns överkomligt trots åldern?

Black Crows- vilket år?
Hej!

Jag köpte ett par 10/11:or i höstas och åkte på dem lite under försäsongen innan jag sålde dem vidare.
Skidan har ingen rocker utan är en traditionell spannskida. Sjukt skön och stabil som pistskida för stora svängar, men frånvaron av rocker och lite för mycket bakmonterad för min smak gjorde att jag sålde dem vidare. Inte direkt svårhanterliga då de är smala (103mm) och inte alltför tunga. Men 196,5cm utan rocker innebär mycket aktiv kant som skall hanteras.

Jag har helt enkelt blivit bortskämd med servostyrda rockerskidor. Inte skidans fel.

Black Crows- vilket år?
VitaBlixten sa:
Hej!

Jag köpte ett par 10/11:or i höstas och åkte på dem lite under försäsongen innan jag sålde dem vidare.
Skidan har ingen rocker utan är en traditionell spannskida. Sjukt skön och stabil som pistskida för stora svängar, men frånvaron av rocker och lite för mycket bakmonterad för min smak gjorde att jag sålde dem vidare. Inte direkt svårhanterliga då de är smala (103mm) och inte alltför tunga. Men 196,5cm utan rocker innebär mycket aktiv kant som skall hanteras.

Jag har helt enkelt blivit bortskämd med servostyrda rockerskidor. Inte skidans fel.
Ja lite det jag var orolig för. Utan rocker kan jag tänka mig att de känns lite långa. Hade kanske inte funderat på dem om det inte var för priset och en liten förhoppning att det var tiprocker på dem.

Black Crows- vilket år?
Hej

jag måste rensa i mitt förråd och har ett par black crows corvus, 185 cm från 2011 som du kan få av mig om du vill( bor i sthlm). det är betydligt mindre kant som ligger i snön och gör dem mer lätthanterliga än 196,5 varianten.

Bara att höra av sig
/Fredrik

Black Crows- vilket år?
Fre-drik sa:
Hej

jag måste rensa i mitt förråd och har ett par black crows corvus, 185 cm från 2011 som du kan få av mig om du vill( bor i sthlm). det är betydligt mindre kant som ligger i snön och gör dem mer lätthanterliga än 196,5 varianten.

Bara att höra av sig
/Fredrik
Tack! Det var otroligt snällt!
Tar dem gärna.

Min bror bor i Stockholm, ska kolla med honom. Skickar ett PM till dig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp