Bli inte lurade!

freeride_nu

Aktiv medlem
Bli inte lurade!
Bli inte lurade av vad idolerna har för
skidor, dom är ju sponsrade och får nya
lagg när de inte håller för all stryk de måste tåla. Och gå för all del inte efter grafiken på skidorna då ligger du i blås väder, köp skidor efter vad du tänkt dig att använda dem till, och du som är lite mer avancerad åkare gå upp någon tusenlapp i prisklass, det är det värt i längden.

Bli inte lurade!
Det är klart att skidorna ska vara snygga. Det är inte så kul att lägga ner 7000 kr och sen är skidorna så fula att man inte vill titta ner när man står i liften.

Bli inte lurade!
Det där lät som att du skrev till mig eftersom jag nämde att jag körde på lika skidor som Jesper Rönnbäck innan. Men när jag köpte dem så visste inte jag att han åkte på sånna skidor. Men när man ändå har lika skidor som någon "idol" så kan man ju gärna skryta lite med det ändå. Ofta så är de skidor som "idolerna" har lite bättre också eftersom de brukar ha de lite dyrare och anvancerade skidorna av märket de åker för.

Sen tycker jag att grafiken på en skida säger rätt mycket om hur den är. Om du tittar på en spik-rak vanlig uthyrningsskida så är grafiken jämt ful och tråkig på dem. Medan om du tittar på Carvingskidor och mer anvancerade skidor så brukar de se bättre ut, och visst fungerar de bättre också, absolut inte pga. grafiken. Men när en skida är anvancerad och bra (dyrare också för den delen oftast) så läggs det ner mer pengar på att göra skidorna finare och tuffare. Men alla vill ju inte ha en avancerad skida och då blir ofta färgen och grafiken tråkig. Det är samma sak överallt. Om du köper en bil för ca 100 000, inte får du någon bil som ser jätte sportig och tuff ut då heller, nej du får en liten grön skoda : ). Men om du lägger ner runt 300 000 kr, då är det ganska självklart att bilen ska se bra ut.

Grafik och matrial kostar pengar!

Bli inte lurade!
När jag blir kär i ett par lagg så ger jag blanka f--n i hur de ser ut.
Jag blev kär i ett par vipers för två år sedan och då gav jag blanka f--n i hur de såg ut. Fast de var rätt snygga men jag tittade aldrig på dem för jag tittade nedför berget istället. Man vill ju inte köra in i sten.

Bli inte lurade!
Dina idoler har ändå inte samma skidor som du (förutom grafiken).
De är handbygda leksaker som brukar kosta 8000-12000 skr och oftast inte tillgängliga för vanliga dödliga!

Bli inte lurade!
Det låter som ett kul trix att bränna på som vanligt, men dessutom hela tiden titta ned på skidan grafik. Antagligen en bra övning inför de dagar dimman är så tät att man inte ens ser skidorna under sig, än mindre grafiken.

Personligen skiter jag i grafiken. De skidor jag helst skulle köpa tycker jag är något bland det fulaste som skådan med avseende på grafiken.

HWC HitMe

Bli inte lurade!
Om man fåfäng tycker jag att man själv skall designa sina skidor. Om man inte är så händig med air-bruschen kan man ju rolla...
Säsongen 94 var det en svensk skidlärare i Badgastein (Mattias?) som hade Blåvitt-design på laggen. Vita med texten slalomskida mot blå bakgrund. På brättet hade karln målat en streckkod.
Så fult att det var kul och garanterat stöldsäkra. Andrahandsvärdet var väl sådär...
Jag väntar på ett par kurbitsdekorerade tvintips. Låt fantasin flöda!
/Mahatma

Tillbaka
Topp