Blir det bra ?

viktorpaunia

Ny medlem
Blir det bra ?
Tjena allihopa ! jag ska nog gö en summer/höst rail x) men är det nån som tror att de går om jag staplar typ 8-10 lastpallar på en hög, sen lägger jag några lastpallar som backe ner, sen lägger jag nån plywood skiva över alla lastpallar, sen lägger jag på pressening i landningen och i inrunet/backen sen häller jag över vatten och såpa. glider det bra? och tror ni jag får fart till ett 2-3 meters ''bajsrör'' ? Tacksam för svar // Viktor

Senast ändrad:
Blir det bra ?
Om du söker, så ska du få svar!

Men jo, det ska nog funka, beroende på hur du bygger upp det hela!
En sak du ska tänka på, är att 2-3 meter är brutalt lite. Du hinner ju knappt komma upp på det innan du ska av. "Vanliga" rails är ju iallafall runt 6 meter. Så skaffa dig ett längre pvc-rör, så ska saken nog vara biff!

Peace

Blir det bra ?
Jag, Ostkrim och stockingerr här på freeride stack iväg till coop's lastskitgrejj och frågade ifall vi kunde ta lite lastpallar som låg i containers.
De sa okej så vi drog dit med en släpkärra och bil och lastade typ 15st lastpallar.

Sen drog vi c.a 11 ovanpå varandra, sen gjorde vi en konstruktion med diverse virke satt det vart en skön slope ner.
Sen fick vi tag på c.a 35kvm (om inte mer) pressening utanför en kyrka som vi glatt slängde på pakethållaren och började hojja hemåt.

PVC rör hittade vi på ett bygge och fraktade hem med moppe. (c.a 6m långt).
Vi tog även hem 2st svarta pvc aktiga rör med "Ränder" på, men det vart ett fjasko då man fastnade varje jävla gång man skulle raila.

Funkar skitbra med pressening, vatten och såpa.

Du behöver dock en ganska lång och brant intrun, vilket vi märkte senare..
Men W/E det glider och det funkar ;)

PEACE

Blir det bra ?
Tja igen, kan säga att jag har byggt en rail nu ! som är 5 meter lång ungefär :) Jag har inte så brant backe, men den är lång . jag har bara på vatten och såpa/tvål, sen kör jag ! (och presenning) det funkar faktiskt ´bra !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp