blir det inte ensamt?

beckisen

Ny medlem
blir det inte ensamt?
Hej!
Från början var vi två som skulle göra säsongen tillsammans, men kompisen bangade och nu är jag ensam. Jag längtar otroligt mycket tills jag får åka men jag kan inte låta bli att känna en liten oro. Kommer det inte att bli ensamt? jag har iaf. hört att man träffar många nya vänner och nya personer under en säsong i alperna. Jag kommer ju inte att känna en kotte när jag kommer ner..
jaja, det ordnar sig väl! lugnande ord välkomnas, Tack!

blir det inte ensamt?
Om man inte är helt antisocial så ska det nog gå ypperligt.

När folk från olika platser flyttar till samma plats så skapas en väldigt familjär stämmning. I skolan där jag går, finns det folk från en mycket stor del av landet, en klasskompis flyttade från Spånga, flertalet från sundsvall, många från inlandet... Det enda som binder ihop oss är att alla går på vännäs snowboardgymnasium, det har blivit en väldigt avslappnad stämmning, trots att det är mycket folk som är 15-16 år gammla som har flyttat hemmifrån. Så det ska nog gå jättebra.

blir det inte ensamt?
Det är bara att rocka på.

Jag har gjort två "ensamma" säsonger och på båda har jag lärt känna folk redan första dagarna. Hittat såväl folk att åka som att festa med.

blir det inte ensamt?
Oroa dig inte, jag åkte på säsong i vintras själv. Jag träffade folk som är bland det roligaste jag känner, plus tjejer som idag är mina bästa vänner.Men jag vet hur det känns, jag drar på ensam säsong i vinter med, och lite tveksam är man alltid. Var ska du då?

blir det inte ensamt?
Jag planerar att åka till chamonix, har ett jobb på gång där.. men allt kan ju ändras så man vet aldrig.
hoppas att jag träffar nån, chamonix är väl ganska svensk tätt, eller?

blir det inte ensamt?
Är du rädd i början så är det bara att ta till flaskan. På fyllan lär man känna många intressanta människor på skidorterna. Har du tur så är de lika intresserade av skidåkning som du annars vet dom ofta vart du ska hitta de människor som du kan trivas ihop med!

Alkoholen är en genväg till ett bättre liv!

blir det inte ensamt?
"Alkoholen är en genväg till ett bättre liv!"...=)
Ja, det är ju faktiskt sant när det gäller säsongarlivet. Åtminstone de första säsongena.
Ut o festa o lär känna folk.
Fast man behöver ju inte dricka för att ha kul...
Eller?

blir det inte ensamt?
ska åka själv till chamonix... nere runt 16e januari... men tror inte det blir problem! verkar som att många åker ner, så blir nog fest!
Southbar funkar alltid annars, många trevliga typer!
Ha de bra!

Tillbaka
Topp