Blir full tilt större?

Mackafree

Ny medlem
Blir full tilt större?
Hejsan jag har just köpt ett par Full tilt level 1 och beställde dom i storlek 27.5 för det var mina gamla spk pro
men när jag fick hem dom så var dom lite små, alltså dom klämde inte alls så mycket runt men det jag är orolig för är att dom inte kommer att bli så mycket större, storlek 28 var ganska mycket större än vad 27.5 är och många säger att dom köpt en pjäxa som satt bra i affären men sen när dom kommit hem och åkt på dom ett tag så har dom blivit för stora. Men det jag är orolig för är att mina 27.5 inte kommer att bli tillräckligt stora

Blir full tilt större?
Om dom "inte klämde så mycket" nu, så passar dom ju antagligen rätt bra, och då finns en rätt stor risk att att dom är för stora till våren. Jag hade liknande problem förra säsongen, och kör en hel storlek mindre i vinter.

Blir full tilt större?
Testa att värma innerskorna (finns guider på youtube..men enklast och kanske bäst är att gå till en skidbutik och be dem göra det åt dig).
FT har intuition innerskor som bör värmas för att slippa en del onödigt ont i foten. Då skulle jag även tipsa om att sätta på tåhättor under värmetiden för att få lite mer plats framme vid tårna.

Jag hade, precis som du, misstankar om att 27,5 var för litet för mig. Jag värmde med tåblock, och satte i en custom-sula och körde i 2 veckor med dem (fick även trycka ut skalet lite för att det var några mm för smalt) och nu sitter mina FT som gjutet och det känns som att de blev några mm längre.
Sen så är det ju även så att när du åker och har dina knän böjda, så åker dina fot bak i pjäxan.
De enda gångerna som jag slår i tån är vi rejäla baksätes landningar.

Blir full tilt större?
Mackafree sa:
Hejsan jag har just köpt ett par Full tilt level 1 och beställde dom i storlek 27.5 för det var mina gamla spk pro
men när jag fick hem dom så var dom lite små, alltså dom klämde inte alls så mycket runt men det jag är orolig för är att dom inte kommer att bli så mycket större, storlek 28 var ganska mycket större än vad 27.5 är och många säger att dom köpt en pjäxa som satt bra i affären men sen när dom kommit hem och åkt på dom ett tag så har dom blivit för stora. Men det jag är orolig för är att mina 27.5 inte kommer att bli tillräckligt stora
Gå tillbaka till affären och prova ett nr större

Blir full tilt större?
Mackafree sa:
Fick hem mina Full tilt level 1 förra veckan och dom var otroligt små tyckte jag, sedan så gick jag till Alpingaraget och värmde upp dom, då blev dom helt perfekta. Dom är också storlek 27,5.

Blir full tilt större?
Mackafree sa:
PNyberg Hur värme du tåblocket för att få det bra?
Man värmer upp hela innerskon och tar på sig en tåhätta
xlarge500%2FPBWTCSXL.jpg

direkt på foten och trär över en strupma så att den hålls på plats. Ta sedan på pjäxan helt (spänn ungefär som vanligt) och ha på dig dem i ca 10min.

Blir full tilt större?
PNyberg; fikk hjelp av en meget hyggelig person til å varme tilpasse sine sko. Eller?

Full Tilt har en god intuition liner som skal varmetilpasser for å passe dine føtter. Dette gjør du der du kjøper dine sko, kjøper du på nett gå til en GOD skibutikk og betal 200-400 kr for å få hjelp. Ikke kjøp større sko enn målet ditt fordi den er trang. Heller prøv andre typer sko.

Blir full tilt större?
Googla på hur du formar intuition och gör det själv, finns utförliga instruktioner både i ugn och rispåse-i-mikro-varianten.

Tillbaka
Topp