Blizzard?

Kurre

Ny medlem
Blizzard?
Är det ngn som vet ngt om detta skidmärkes kvalite idag? Hade ett
par jävligt "sladdriga" Blizzard thermo i början av 90-talet, ej så
imponerad.
Nu har jag blivit erbjuden att köpa ett par valfria Blizzard mkt billigt.
Jag väger 70 kg och åker mest lössnö samt brant.
Vilken modell skall jag välja?

/Kurre

Blizzard?
Jag har kört på ett par Blizzard Sigma FR en säsong nu och är mycket nöjd. Sladdrigheten som du beskriver känner jag inte igen. Sigma FR är en mycket bra allround skida som fungerar lika bra i puder som den gör i pisten.

Blizzard?
Har kört på Blizzards Sigma X-Race i tre år och är mycket nöjd. Mycket stabila och verkar vara av bra kvalite. Lite nyfiken på dina skidor som du säger är valfria. Vilken modell är det du tänker köpa.

Blizzard?
Blizzard ligger väl kanske inte på plus om man ser till ryktet. Men det var för några år sedan dom helt förtjänt fick det ryktet. Nu är det dock nya tider och dom gör riktigt bra skidor. Men som vanligt, provkör först.

Blizzard?
Tjena!
Helt klart är Blizzard ett märke att räkna med, deras modell Sigma SLR provkörde jag en helg nu i vinter och blev riktigt imponerad! Riktig snabb skida som passar framförallt storslalom-svängar och aktiv åkning utanför pisten. Ganska styv vilket medförde att det inte direkt var en skida man slöcarva runt på..
Ska åkas fort och på skär då är den bäst!
Mest segar i Damernas Världscup i år...
MVH// Danne

Blizzard?
Ska också sägas att jag rekomenderar att köpa till Marker 1200 Titanium bindningen, då blir de som allra bästa. Köp inte den med plattor, för på Sigma SLR blir den alldeles för hög eftersom plattor redan är fabriksmoterade.
Gillar du att åka fort och brant på skär tror jag att den modellen skulle passa bra. Välj en lite längre längd, så bärytan blir större, med tanke på att du ska vara en del utanför pisten.
MVH// Danne

Blizzard?
Vet ej ngt om Scott. Åkte i och för sig på ett par Scott i dec, vet ej
vilken modell, men de var ingé vidare. Hyrskidor med stålkanter
slöare än Lars-Tommys anfallsstrategier. Inte skidornas fel men
det påverkar känslan.
Om man skall välja mellan Blizzards Freeride modeller, skall man
välja FR 22, 20 el 18? FR 18 har i och för sig Twin tip vilket kanske
kan vara bra att ha om man gillar att åka baklänges vilket jag ej
har gjort så mycket sedan min kortvariga skidbalett karriär.

/Kurre

Tillbaka
Topp