Det funkar bra! Jag hade valt att bo där igen, det är billigare och lugnare. St. Jakob är ju avlångt så avståndet till närmaste lift beror lite på var ni bor. Jag bodde nästan längst bort dock och det var inga problem. Skidbussarna går rätt ofta och på natten är det nån sorts taxibuss som åker runt som kostar 1 euro. Och att gå från St. Anton till St. Jakob är något jag saknar fortfarande, för det är väldigt fint. Det är värre om ni hamnar snäppet längre österut, i Pettneu. Då blir det en annan by som inte hänger ihop med St. Anton.