bo i st jacob-bra eller dåligt?

cissiochfridha

Ny medlem
tänkte bara höra hur d funkar att bo en säsong i st jacob när man jobbar & festar i st anton? e d långa avstånd eller funkar d?? nån som har lite erfarnhet att dela med sig av?!

Det funkar bra! Jag hade valt att bo där igen, det är billigare och lugnare. St. Jakob är ju avlångt så avståndet till närmaste lift beror lite på var ni bor. Jag bodde nästan längst bort dock och det var inga problem. Skidbussarna går rätt ofta och på natten är det nån sorts taxibuss som åker runt som kostar 1 euro. Och att gå från St. Anton till St. Jakob är något jag saknar fortfarande, för det är väldigt fint. Det är värre om ni hamnar snäppet längre österut, i Pettneu. Då blir det en annan by som inte hänger ihop med St. Anton.

Jag bodde precis i början av st jacob i 3 månader förra säsongen och tyckte att det var helt okej. Det tog oss ungefär 15minuter att gå nykter in till centrum. och på morgnarna när man skulle ut o åka så tog man skidbussen till stan. så det gick lätt o smidigt. men skulle helt klart föredragit o bo centralt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp