Boende Alagna

Boende Alagna
Tjena alla livsnjutare, ska åka till Alagna till vintern och skulle bra gärna vilja veta lite om bra billigt boende. Lägenhet eller skyffe i tre till fyra veckor. Hoppas vi alla får vad vi så mycket längtat efter. SNÖÖÖÖÖ i MASSOR

Boende Alagna
Halloj. Jag kan inte tipsa om boende i Alagna - men det är klart ett alternativ att bo i Gressoney La Trinité. Det är byn i granndalen. Den är mindre och möjligtvis tristare, men de dagar det inte är puder (vilket det trots allt är fler av per säsong än de med) är det garanterat bättre att bo där än i Alagna. Alagnas preparerade pister är inte alltför bra, men det finns en hel del i Gressoney och Champoluc. Snön får dessutom ligga orörd längre i Gressoney, då jag av erfarenhet anar att det är fler hungriga bumare i Alagna.... och offpisten är inte kass här heller. Det som väger emot är kanske just att byn är knäpptyst helt saknar drag. Men då blir det ju billigt att bo där, och det är väl skidåkningen som är det man är ute efter?

Att ta sig till toppen av P:ta Indren tar längre tid från Gressoney-hållet, men har det snöat så är åket via Rif. Guglielmina (Se senaste numret av Brant) inte så illa.

... och angående Brant så kan jag passa på att berätta (om det nu inte står i tidningen - läste inte så noga) att bilden från Punta Jolanda är tagen i just Gressoney La Trinité.

Boende Alagna
Hei!

Prøv www.alagna.it Fikk tilbud om ca. 100 euro or uke pr.pers. i fine leiligheter!

Vi er noen som også planlegger tur på ca. 3-4 vecker. Kan du gi tilbakemelding hvis du finner ut noe. Event. for deling av stor leilighet!!

Torbjørn

Tillbaka
Topp