Boende för säsongen i Åre

• Trådstartare Trådstartare E-E
  • Start datum Start datum

E-E

Ny medlem
Hej !

Jag och min kamrat, båda 21 år gamla, tänkte spendera kommande säsong i Åre (1 Nov - 1 Maj)
Vi har nu kommit över ett boende och efter att två st har hoppat av letar vi nu efter två sköna typer att dela vår stuga med!

Stugan är på 75 kvm och ligger på Björnen strax nedanför Copperhill.

Månadshyran ligger på 12500 + el + hemförsäkring/mån. Så om vi blir totalt 4 pers snackar vi i runda svängar om 3500 - 4000 / månaden.

Iomed att vi har kamin i stugan så behöver inte el kostnaden bli allt för hög, det hela beror självklart på oss själva. Jag har internet som jag tänkte ta upp och har inget problem att dela med mig av.

Stugan är fullt utrustad, har bastu, balkong , skidförråd, dusch/Wc, kök och bäddar för 7 personer.
Varför vi väljer att vara 4 i stugan är för att kunna ta upp kompisar osv.

Vid intresse kan ni antingen ringa på 073 589 39 74 eller maila : emil-engvall@hotmail.se

Vart i björnen är det? Är det Falken 21 t.ex. får ni nog räkna med lite högre månadshyra pga att huset är fuskbyggt som många andra hus i just björnen :/ Så värmen får gå lite extra och därav springer el-kostnaden iväg lite :P

Ahaa , aa har kikat runt och höll på bli lurade av H. tills jag såg den annonsen du länkade!

@linder, aha kan vara bra att veta ! är Falken 21 d vi har skrivit på , Kara Norden som vi hyr av verkar seriösa och hade en polare som var och kikade på lägenheten idag!

Vi fick ta de som fanns :/ får försöka elda så gott de går i kamin helt enkelt !

:)

Fett, jag bodde 1 månad i 21A med sebastianmedia o hans polare :) , sjukt gött häng brukar det vara där så ni kommer inte bli besvikna, mycket bättre än tex contan och staff men lite dyrare :D Sen blir det ju alltid vad man gör det till :)

Ses i vinter!

Senast ändrad:
Aha schysst att höra ! Jaa precis och iomed att polare kommer upp till o från är det skönt med eget ställe !

De gör vi !

Hej. Tänkte va lite snäll ge er lite nyttig info om KaraNorden och "KjellHormar".

Vi hyrde Falken 19 av Kara Norden/ Kjell-Alexander Hornslien förra säsongen. Han är en jävla skurk bara så ni vet.

För det första är alla Falkenhus felbyggda ruckel som läcker värme som plåtskjul. I och med att det kan ni räkna med att inte ha något vatten om minusgraderna tickar under 20sträcket...
Vi fick efter mycket tjat sänkt hyra den månaden som vi tillofrån inte hade vatten. Dock kompenserad kjellallex sig själv gött genom att vi inte fick någon deposition tillbaka(20000kr) trotts felfritt beteende från vår sida.
(Har mailat och ringt kontinuerligt sen i juni för att få tillbaka pengarna.. har börjat kolla upp rättsliga åtgärder)

Företaget Kara Norden används förövrigt bara som ett skamföretag av Kjell-Alexander för att han inte ska behöva stå på kontraktet som privatperson och då behöva ta ansvar själv. Kara Norden har inte varit aktivt sedan 2008 och har även gått i konkurs...

Använda vedkaminen som uppvärming är dödsdömt då de är felinstallerade och knappt inte ger någon värme alls om man inte har öppen lucka (och fyller huset med rök..). Desutom är det inte så ekonomiskt som man tror om man inte har tänkt att sno ved eller har annan gratis tillgång till detta.

Kjell-A kan förövrigt komma in oanmäld ibland och slänga upp fötterna(med snöiga skor) på soffbordet om det är något han vill informera om (Bara det är olagligt då han inte har rätt att komma in utan tillåtelse då vi bor där).
Finns ett antal fler idiothistorier om varför man INTE bör hyra i falken..
Som ytterligare exempel..: K-A skulle kolla avloppet nån gång i februari och råkade förstöra duschkabindörren i glas (ingen kompensation, Sopade inte ens upp skiten själv utan spred bara lite glassplitter ut i vardagsrummet på väg ut).. Säger lite om viken typ av hyresvärd han är.

Jag skulle INTE hyra av denna norrman om jag va er. Försök lösa boende någon annan stans, sparar er en massa energi sen under säsongen.

Mvh/ AntonKrouthén

Bodde också med 433. Vi fick tejpa listerna vid varenda ruta/dörr med silvertejp för att minska kylan. Man kunde känna vinden tränga igenom springor överallt. Dessutom så var en av duscharna trasig i ett bra tag pga av avloppet, så det blev kaos när 6 grabbar skulle in och duscha efter backen.

För att tillägga så hörs allt man säger rakt in i grannhuset genom väggar/golv etc. Känns lite som att bo i ett korthus.

Jag skulle defenitivt satsat på ett annat boende. Huset kan tyckas se bra ut vid första intrycket, spec utifrån. Men kollar man nogrannare så skrattar man nästan. En riktig snickare hade blivit förbannad om han sett detta fuskbygge.

Meen fy faaan, vi som googlat o kikat runt som tokar i samband med att vi skulle bestämt oss !

Tack för delad information , dock har vi redan betalat in depositionen och som ni säger ser det bra ut nu. Polaren är uppe i helgen och kikade då på stugan..
Grejjen är den att vi redan pröjjsat in handpeningen, vi delade upp den, betalade första halvan för någon vecka sen och sen andra halvan nu när kompisen sett stugan bara för att försäkra oss. Trodde vi , bad precis polaren åka o kika på stugan efter "drag" genom springor o dylikt!

Grejjen är den också att efter att nästan blivit blåsta av den sjukt oseriösa H. , som förövrigt går under namnet Viktoria Holmberg också... såå blev vi väll glada över att ha hittat ett "schysst" boende med schysst husvärd.
Vi har varit i kontakt med Morgan Nilsen under det hela skedet och han verkar riktigt seriös men som ni säger är det säkert fuskbyggt !

Återkommer när min kompis varit å kikat på stugan igen

Mvh & tack för svaren

Hej!

Hur går det för er med boendet? jag håller på att prata med en Aksel Rosen som hyr ut falken 21c via bostadsrättsföreningen BRF Kopparhörnet? Någon som vet något om detta? Är det också ett fuskbygge? det ser riktigt schysst ut men vet som sagt inte hur det är med bygget? Tacksam för all info!

Seb, kolla din andra tråd "din lilla korspostare där" och Kula jag har citerat 433 i boendetråden och redigerat mitt första inlägg.

Tillbaka
Topp