Boende fråga!?

Patrik_S

Ny medlem
Boende fråga!?
Nån som har nån erfarenhet om hur hårda dom är i franrike när det gäller antalet personer i lägenheten! jag menar om de står i kontraktet att det skall vara tex 3 o man knör in en till vad händer?? Går dom o kollar hur många som bor i lägenhetet, bryter sig in mitt i natten och räknar??

Boende fråga!?
Att lyda råd är farligt, att ge dem är ännu farligare.

Är ni lite diskreta skall det säkert inte vara några problem. Ni behöver ju inte knalla förbi receptionen med en madrass under armen (som mina kära vänner).

Boende fråga!?
Hmmm... ställen med reception kan va lite petiga, om ni dock slipper en sådan så är nog antalet boende inte särskilt begränsat så länge folk inte ramlar ur lägenheten så fort ni öppnar dörren.

Boende fråga!?
Får uthyraren sina pengar så skiter han nog i hur många som bor där.
Jag kan aldrig i min vildaste fantasi tro att han kommer att springa runt och kolla vilka som bor var.
I mitt kontrakt står det iof: "strictly for two persons" vad detta exakt betyder tänker jag inte fråga honom, men min egen tolkning är att det inte ska bo 7 personer i en lägenhet för 2 hela säsongen.
Hyr du en lägenhet i sverige så får du ju lov att ha inneboende.
Kommer det en eller två personer och hälsar på i en vecka eller två spelar det nog ingen roll, och om det gör det för personen du hyr av så kan du ju alltid spela korkad svensk som inte förstår.

Fråga nu inte bara det första du gör när du kommer ner om du får lov att ha folk hos dig, för om du gör det och får ett NEJ har du bränt dina skepp direkt, och missar en liten inkomst också för 2:a hands hyra.

Boende fråga!?
Skulle jag också vilja hänvisa till bouics inlägg ovanför, citat: Att lyda råd är farligt, att ge dem är ännu farligare.

Smartaste jag hört på hela dagen idag.

Boende fråga!?
Det är väl som i poker...

Det är ok at fuska så länge ingen kommer på dig.

Det enda du spelar med i lägenhetsfallet är ju ert boende, så det är ju bara att fundera på riskerna och worscase scenarios...

bra utryck bouic!

Tillbaka
Topp