Boende Hemsedal?

Boende Hemsedal?
tjenna! jag har nyss tackat ja till ett jobb i hemsedal, och då lutar det nog åt personalbostäder. men det låter på dig som att det inte är nåt att hänga i julgran direkt...??

Boende Hemsedal?
ok nice, vart nån stans har du fått jobb? jo, personalboende funkar väl egentligen skitbra sålänge man bor med "rätt" folk. om man råkar hamna i samma hus som någon man inte drar jämt med är det väl lite värre. men sen är det alltid gött att ha ett eget ställe. förra säsongen hyrde jag o fyra kompisar en lägenhet i hemsedal-centrum. tänkte bara om någon hade lite kontakter så man slapp åka upp o leta lägenhet...

Boende Hemsedal?
aakej, men hur äre med priset på personalboendet då? jag får nog hålla tummarna att jag hamnar med nå sjyssta tomtar för att dra dit o leta eget boende känns som lite överkurs för mig. sorry att jag inte kunde hook you up med kontakter, men tack för infon! :)
har fått jobb genom skistar, liftkortsförsäljning parallellt med reception. durå, är du en återvändande säsongare?

Boende Hemsedal?
personalboende brukar väl vara lite billigare än att hyra privat o skistar äger ju endel fastigheter så jag tror inte det är så dyrt. annars ligger det väl runt 2500/pers i månaden. själv jobbar jag på hemsedal café, hemsen (nattklubben) och experten sportsbar. har förövrigt antagligen fixat boende nu, skall nog bo i samma lägenhet som förra året men om det är någon som vet nåt annnat så come on o printa ett inlägg eller skriv ett PM

Boende Hemsedal?
klart de e lätt fixat om man bara ska upp en veckan men detta gäller ju hela säsongen typ 5 månader.. fast det verkar som det har löst sig med våran gammla lägenhet i centrum. bara det att den är FUCKIN dyr!

Tillbaka
Topp