Boende i alperna (ffa Monterosa)

Hatti

Medlem
Hej
Vi är ett par, 28 och 29 år som söker boende i någon form i alperna i vinter (slutet av januari till slutet av mars). Åker ner för skidåkning, offpist. Har tänkt Alagna i Monterosa-området, men är öppna för annat också. Har ni ett rum över eller vet nån bra uthyrare så får ni gärna höra av er. Vi är lägenhetsuthyrningens motsvarighet till svärmorsdrömmar ;)

Monte Rosa massivet är ju tre dalar som man lätt tar sig mellan så det är ju enklast att bo där man tänker åka mest, men det är ju inte en nödvändighet då det är typ 1h från dal till dal.

Om ni bara är där för skidåkning är det bättre att välja Gressoney, mittendalen, eftersom då har ni nära till både Indren och Champoluc, vilka båda bjuder på grym offpist. Däremot är det rätt dött på kvällarna, men så är också fallet med Alagna. Jag tillbringade en vecka i Alagna i vintras och det var fantastiskt, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spendera en säsong där. Det finns i princip en bar och några mediokra restauranger. Ett bättre val är i så fall Champoluc som är den största av de tre byarna, men då blir avståndet längre till Indren, men det är ganska oväsentligt då Indren är långt ifrån den enda liften med kringliggande grym offpist.

Om ni bara är där för skidåkning är det bättre att välja Gressoney, mittendalen, eftersom då har ni nära till både Indren och Champoluc, vilka båda bjuder på grym offpist. Däremot är det rätt dött på kvällarna, men så är också fallet med Alagna. Jag tillbringade en vecka i Alagna i vintras och det var fantastiskt, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spendera en säsong där. Det finns i princip en bar och några mediokra restauranger. Ett bättre val är i så fall Champoluc som är den största av de tre byarna, men då blir avståndet längre till Indren, men det är ganska oväsentligt då Indren är långt ifrån den enda liften med kringliggande grym offpist.
Indren är ju väldigt väderbaserad också, man får nästan se den som en kul grej som man kanske får åka om man har turen med sig.

Tillbaka
Topp