Boende i Aosta-dalen?

CAFR

Medlem
Boende i Aosta-dalen?
Hej på er,

Vintern verkar ha kommit till stan (iaf tillfälligtvis...) vilket för tankarna till säsongens skidåkning.
Vi har tänkt ta oss till Aosta-dalen (Champoluc/Gressoney/Alagna) i mellandagarna (26/12 - 2/1) och jag undrar om någon har några bra tips, framförallt gällande boende? Vi är 4 st och vill helst bo i lgh med möjlighet att laga käk för att hålla nere kostnaden. I vilken av byarna ska man bo? Vart vänder man sig? Hur mkt kan det gå lös på? osv...

Även andra tips rörande åkning m.m. är välkomna...

Ha det bra,

Fredrik

Boende i Aosta-dalen?
Prova www.aiatmonterosa.com, där finns det privatpersoner som har lagt ut lägenheter (kollade-det finns), kan vara knackligt med engelskan, men helt klart värt att prova.
Jag har bara bott i Champoluc och det har funkat för mej. Vet inte riktigt vad ni är ute efter, men med tanke på att ni är där över nyår så kan jag reka Champoluc för lite nyårsfirande:)

Har ni tillgång till bil så finns det ju många byar i närheten till Champoluc som kan vara mkt billigare.
Jag har bara betalat för hel säsongshyra, så har ingen aning om vad det kostar för vecka/dagar. Men det är ju en rätt dyr period ni åker ner.

Lycka till!

/KM

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp