Boende i Fernie?

Bertborge

Ny medlem
Boende i Fernie?
Är det någon som har tips på boende i Fernie? jag har bestämt att åka dit 2 mån i vinter, jag tänkte jan/feb. Men det är skitsvårt att ens hitta någon bra sida med lämpligt boende. Jag har funderat på om man sulle bo på motel men om man skulle kunna hitta en lägenhet att dela skulle det vara guld.. är det någon annan som hat tankar på Can så lägg ett inlägg, för jag har ingen att åka med heller och det är roligare om man åker fler...Hörs Tobbe.

Boende i Fernie?
tja..
har tänkt göra en säsong i can... men kanske i whistler, inget bestämt än... har inte hittat ngn bra site för boende i can än, men om du gör d så hör av d!!

hörs

Boende i Fernie?
Fernie - ragingelk.com
Whistler - shoestringlodge.com

börja bo på vandrarhem så hittar ni folk att dela lgh med där, det finns bra vandrarhem i alla skidorter i kanada, i Fernie och whistler finns det dessutom flera stycken olika, raging elk i Fernie kostade 450 CAD / månaden förra säsong ca 2500 svenska, whistler lite dyrare

Boende i Fernie?
Om du vill hyra lägenhet/hus kan jag rekommendera fernierealestate.com vi hyrde en riktigt fin lägenhet av dom uppe vid backen.

Det finns för och nackdelar med att bo uppe vid backen men jag tycker att det över väger till det bättre då man tar sig upp och åker varje dag vilket man förmodligen inte skulle gjort om man bodde nere i stan,, nackdelen är att man hamnar lite offside men nu i vintras gick det bussar även på kvällarna :-)

http://www.fernierealestate.com

Boende i Fernie?
Hej! Jag och min pojkvän ska åka till Canada, och stanna där mellan 1-2 månader för att åka skidor och kanske jobba lite. Vi har inte bestämt ort än, men antagligen kommer det bli Fernie efter allt jag hört. Men vi har snarare tänkt åka lite senare, runt mars/april. Ha hört att snön kommer då... Vi är i vart fall intresserade av att dela boende, så hör av dig om du fått tag på någon lägenhet etc.

Tillbaka
Topp