Boende i LECH-ZURS

o_forsten

Ny medlem
Boende i LECH-ZURS
God kväll

Säsongens första skidresa närmar sig. Nu har vi äntligen lyckats bestämma oss och denna gång styr vi nosen mot LECH-ZURS i Österrike.

Nu är allstå frågan följande:

VAR SKALL MAN BO? Alla tips är välkomna.

(jag skall även kontakta turistinformationen i frågavarande skidcentum - men tänkte kolla om någon skulle ha en pärla att rekomendera...)

Tacka och bockar
oskar

Boende i LECH-ZURS
Inte råkar dessa hotel ha apartement? Vi söker efter en lägenhet med eget kök och toalett.
Tänkte spendera 18 dagar där. Hotel kan bli lite väl dyrt - när man måste äta ute.

Ni vet hur det är. De lilla besparningar man har, sätter man på själva åkandet. Detdär med mat är sekundärt..med andra ord blir pasta-fest i 18 dagar.

Boende i LECH-ZURS
Ni vet hur det är. De lilla besparningar man har, sätter man på själva åkandet. Detdär med mat är sekundärt..med andra ord blir pasta-fest i 18 dagar.

Med tanke på ovanstående stycke skulle jag rekomendera Stuben eller Klösterle.

Boende i LECH-ZURS
Du har säkert rätt. Det verkar för tillfället ganska svårt att hitta apartement..men jag skall ännu göra ett försök. Sen kan det verkligen vara att vi börjar kolla vad Stuben och Klösterle har att erbjuda.

Boende i LECH-ZURS
Okej. Hvis du vil ha lägenhet i lech til en rimelig pris måsta du prøve i stubenbach. ca. 20 min å gå til sentrum, men det går jo busser. Ellers er lech og zürs jævlig dyrt.

Boende i LECH-ZURS
Om det är något ställe jag kan tänka mig det är mindre fest än zurs, är nog stuben ;) Men båda orterna har enormt bra skidåkning. Ni vet väl att de tillhör Arlberg, alltså samma skid"system" som St Anton. Zurs är i princip så långt bort man kan komma "i systemet". De är ju inte sammanlänkade, liftarna, men man kan åka skidbuss emellan.

Ju längre bort från anton man tar sig, desto mindre konkurrens om pudret. Skulle inte påstå att stuben har någon enorm konkurrens kanske, men dock mer än i lech-zurs.

Personligen skulle jag hellre bo i st anton. Man kan ta sig till alla dessa orter och åka ändå. Och då har man möjligheten till att festa.

Fördelen med att bo borta i de mer obskyra byarna som ni föreslår, är förstås att när det snöat, har ni pudret mer för er själva. Det tar ett tag att ta sig bort till den ändan på systemet från st anton och i regel tror jag ni kommer vara mer eller mindre ensamma om pudret.

Men som sagt, vill man kunna festa också kanske man skulle kolla på någon annan ort.. Från Stuben skulle man väl iofs kunna åka taxi... den kan väl ta en 20 minuter kanske? Men zurs... mja det är fan en bit att åka har jag för mig.

Boende i LECH-ZURS
Om ni vill komma undan billigt, kolla om ni kan hitta nått boende i Pettneu. Ligger en bit från st anton, men är anslutet med skidbussar till st anton och därmed även stuben, lech, zurs. Dett är jag inte säker på, men kan det vara så att de till och med börjat köra en nattbuss dit nu?

Boende i LECH-ZURS
FF sa:
Fördelen med att bo borta i de mer obskyra byarna som ni föreslår, är förstås att när det snöat, har ni pudret mer för er själva.
Exakt.

Har undersökt en del med boendet. Egentligen finns det en hel massa apartments i LECH och ZURS området - men dom är skitdyra. Typ 70-100Euro per käft / natt. Så vi ska nu se hur det blir.

Det finns en by som heter OBERLECH. Känner någon till den? Tänkte kolla till näst vad de har att erbjuda i boendeväg alltså.

oskar

Boende i LECH-ZURS
Oberlech är en samling hotell som ligger uppe i backen i lech, alltså ännu dyrare. Ska du bo billigt tror jag du får leta nån annanstans än zurs-lech, där finns alldeles för mycket rikt folk. Vill du va så nära som möjligt välj Suben, annars kan du lika gärna bo i Anton. Det är samma liftkort och inte det minsta krångligt att ta sig däremellan.

Boende i LECH-ZURS
Då kan vi glömma Oberlech. Tack för tipset.

lommasurfarn kan ha rätt - för tillfället lutar det ganska klart mot Anton.
Har ej någonsin varit på området så därför frågar jag - hur lätt är det att ta sig till LECH från Anton? Vad jag har förstått så går det buss. Hur länge tar bussen?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp