Boende i St. Anton 06/07

chris2

Ny medlem
Boende i St. Anton 06/07
Heej!

Jag och en kompis ska ner till St. Anton i vinter och göra en säsong, längtar redan! Men jag har en fråga... Är det bäst att fixa boende själv eller ska man försöka söka jobb som inkluderar boende? Om man får ett sådant jobb kommer vi då kunna bo ihop? Att fixa det själv är kanske lite meckigare men roligare, någon som i så fall är intresserade av att dela boende?
Ha de gött, så ses vi i vinter!

Boende i St. Anton 06/07
Om din chef visar sig va en idiot och du vill sluta jobba på stället där du bor så måste du leta reda på nytt boende.
Sen är det skönt att kunna "gå hem" från jobbet på riktigt och du lär ju behöva bry dig mer om hur du uppför dig på för- och efterfester om du har din chef som hyresvärd.

Boende i St. Anton 06/07
Var där förra säsongen. Bodde i huset där jag jobbade. Skönt med eget, men inte lika bra när det gäller festande, som föregående skribent nämnde.
Generellt så har de stora klossar till hus, där även hyresvärden bor. I de flesta jobb där du kör heltid ingick boende, men förhandla om lön går ju om du väljer bort boendet i jobbet. Skönast är väl att styra boendet innan, betala skiten så kan du jobba lite som du känner för under säsongen.
Jobbar man även 90 dagar så får man tillbaka på liftkortet (halva, som senast var c:a 330 evrosar).

Boende i St. Anton 06/07
tja!

Vi e två gotlänningar som oxå tänkte dra ner dit. E du fortfarande intresserad av boende delning e de ba o höra av sig.

Ha de gött /Oscar

Boende i St. Anton 06/07
Men tror ni att man alltid kan välja bort boendet i jobbet? Lite surt om man står med ett boende och får sen ett jobb där man "får betalt" i boende...

Boende i St. Anton 06/07
Enkelt. Har du tänkt jobba mycket, räkna med att få boende med jobbet. Har du bara tänkt att jobba typ 20h/vecka så är det inte alls säkert att boende medföljer. Det är oftast mer ekonomiskt försvarbart att bo i boendet ditt jobb erbjuder.
Däremot är det en bra ide att ha ett boende fixat så du har nånstans att bo medans du söker jobb. Kolla Haus Anita eller Haus Gruber, tror jag det hette (runt 15E natten). Haus Anita är att föredra av de två.

Tillbaka
Topp