Boende i st Anton

murpis

Ny medlem
Boende i st Anton
Tja!
Vi är tre personer som ska åka och säsonga i St anton säsongen 2004/2005. Alla som vet hur vi hittar boende eller som vill dela med sig tre platser i sitt boende, hör av er... Vi kommer få det skitkul!

Boende i st Anton
Tja!
Tänkte oxå göra säsongen där men har heller inget boende! Så om ni hittar och det finns plats över så ställer jag! YES! -vi kommer ha skitkul!

Boende i st Anton
tja! jag tänkte också dra dit i vinter! får ni tag på nåt så hör av er. jag är intresserad av att dela nåt!
/mange

Boende i st Anton
kolla hos josef kölle. Bor i pettneu 6 km från anton, gravt alkad men mycket vänlig man. ett original.säger sig kunna prata med de döda.bodde hos honom 2001 och pröjsade då ca 3000 spänn/mån. han har har både rum och en fullutrustad lägenhet.

adress: josef kölle
pettneu 46
+ngn form av postnummer

lycka till!

Boende i st Anton
wow!! äntligen en som hjälper till...3000/mån låter ju inte farligt... hur är det med integritetet där?? kommer han och skäller så fort man lirar musik??

är det kök och så i lägenheten??

Boende i st Anton
Hmm, jag vet inte om det är så fett att bo i pettneu? Känns som att man måste ha bil om man ska bo där. Blir ju alltid tjafs om vem som ska köra hem på fyllan då.
Men det kanske är svårt att hitta något billigare inne byn.
Trevligare är kanske att bo i St.Jakob. Då kan man i alla fall promenera hem när bussen slutat gå.

Boende i st Anton
skitbra att ni svarar. Fortsätt med det... Lägenheten hos Josef Köller, hur många får plats i den? Går det bussar dit på dagen från/till St Anton?

Boende i st Anton
har jag en kompis i neustift heter tony.. han e skidskole chef.. han har ett hur att hyra ut eller inte ett hus men man får hyra rum och dom sreverar frukost på nedevåningen.. han kan lite svenska vi åker ner dit till han varje jul och lite på sommrarna... as skön kille asså... :P lycka till!!

Boende i st Anton
Här finns en till som e sugen på St Anton 04/05. Har varken boende eller arbete men det löser sig nog......är intresserad av att dela nått!! Jag har bil som förmodligen kan användas där nere.
Med bil e du ju inga problem med varken Pettneu eller kanske Schnann!!?

Hör av Er!

//Magnus

Boende i st Anton
damn! vilken konkurrens det kommer bli... shit...nån som vet om det är lätt att få tag i boende i samband med jobbet där nere (om man får nåt? eller om man måste fixa jobb separat och boende separat.....

peace

Boende i st Anton
Det anda jag kan rekomendera ar att aka ner och knacka dorr. Prata med Chris pa Surfers Paradise (snowboard affar). Han vet alltid vad som galler. men det ar helt klart att det ar svart att hitta boende om du inte far ett genom ett jobb. Sa det ar bara att aka ner och slass, om bade boende och jobb. 2/3 av alla som forsoker maste aka hem.......lycka till!

Boende i st Anton
Vad ni an forsoker er pa, sa forsok er inte pa Krazy Kanguruh!!!!!!!!!!!!!!!! det misstaget gjorde jag min forsta sesong....

Boende i st Anton
är det svårt att få trag i ngn stans att bo om man inte pratar tyska? Och hur är det med jobben, nödvändigt att kunna detta språk? Ja jag ska iallafall ner dit i vinter, så vi ses väl!

Boende i st Anton
vill oxå dit som alla andra!! ja o två kompisr till tänkte dra dit... men inget boende o inget jobb.... fler förslag önskas!!!

Boende i st Anton
Dagens lögn: 2 av 3 måste åka hem. hehe... Tror det var typ en eller två som åkte hem hela förra säsongen (som jag känner till) och dom åkte hem frivilligt. Vill man så stannar man. Hakuna matata gaddämit!

Boende i st Anton
Dagens lögn: 2 av 3 måste åka hem. hehe... Tror det var typ en eller två som åkte hem hela förra säsongen (som jag känner till) och dom åkte hem frivilligt. Vill man så stannar man. Hakuna matata gaddämit!

Boende i st Anton
Säsongade själv i anton nu i vintras, bodde jävligt centralt i haus pies. ganska dyrt, men funkade jävligt bra. sköna ägare. kan kontaktas på eiter.martin@st-anton.at

Boende i st Anton
Vad ni än gör, så håll er bort från Löwen!!
..och tydligen också Krazy, verkar som en hel del e missnöjda med gunnar.. hehe.

och att 2/3 av alla som åker ner åker hem igen utan lycka var det dummaste jag hört. skulle gärna se lite källor på dom uppgifterna, ehh.

Boende i st Anton
Bodde på Haus Kurt Zangerl i St. Jakob 01-02. 40 gångtid hem på fyllan (eller drygt 20 de gånger vi var fulla nog att tycka löpning är en kul träningsform), skidbuss (och nattbuss fran till 2) precis utanför. Betalde drygt 5000 euro för hela säsongen för 4 pers. Två trånga sovrum men schysst kök med tv och förfestmöjligheter för ca 10 pers.

Boende i st Anton
Gunnar på KK e ju världens skönaste människa.
Det där med boende och jobb löser sig alltid.
Annars kan man plugga på alltitude. Man blir ett grymt skönt gäng då. Det blir man ju när man jobbar oxo förstås.

Boende i st Anton
Man va då inte ensam om att fösöka skaffa jobb och bostad i st anton inte.. vi är minst två tjejer som letar bostad, om det ar någon som vill dela? Gärna lite tips också...

Tillbaka
Topp