Boende i st anton

Felix_84

Ny medlem
Boende i st anton
Någon som vet om det blir ett problem med avstånden om man bor i St. Jakob ? Detta ligger ju ändå i st anton fast lite avskilt. E det för långt att gå på kvällar tex när man ska in mitt i St anton?

Boende i st anton
Det är lungt att bo i St.Jacob. det tar ca 20-25min att gå till centrum beroende på vart i St.Jacob man bor. Det är ju ganska långt, men det går bussar fram till 6 - 7 tiden ungefär. sedan på natten går det en nattbuss eller två. Du ska inte pröjsa mer än 10 euro för en taxi.

Peace out!
/Dexter

Boende i st anton
Nej då, inget fel på och bo i St Jakob. Har du fått boende där ska du ju absolut ta det!! Massor av säsongare bor där eftersom det är så pass svårt och dyrt att få tag på boende centralt i St Anton. St Jakob är ju ändå en del av St Anton, det är skillnad om man bor i Pettneu eller Flirsch, för då behöver man bil. Lycka till med allt och så ses vi väl nere i Paradiset!!

Boende i st anton
tjena.
hur pass långt utanför stAnton ligger Flirsh?
har nämligen fått jobb genom en kompis i StAnton redan, med boende i Flirsh. Hon sa att det inte var så farligt med Flirsh, att det gick bussar (inte på natten)....
Är det lätt att hitta en lägenhet inne i StAnton när man är där nere, och hur mycket kostar det isf? nu får vi ju boendet gratis....

Boende i st anton
Jag var i st Anton en säsong i år och hann under denna tid bo i centrala st Anton, st Jakob och Pettneu.
Ska man få boende i st Anton som inte kostar apa får man vara ute i god tid och ha rätt mycket tur. Har du mycket pengar så kan du testa haus Pies, hade några polare som bodde där. Fint, och de fick ta dit kompisar (inte helt självklart i Österrike verkar det som).
St Jakob är ett bra alternativ. Skidbussarna går bra och det går nattbussar. Jag bodde ungefär halvvägs ut i st Jakob (vid kyrkan) och det tog typ 25 minuter att gå, med mina korta ben. Bor man längst ut i st Jakob kan det nog bli lite drygt att gå.
Pettneu däremot är en annan femma. Det går inga nattbussar (de slutar gå vid halv 7 och börjar igen vid halv 6 har jag för mig). Tog mig en och en halv timme att gå ut dit (prövade bara en gång, det var inte så lockande att gå själv i djup snö utan gatlyktor).
Flirsh ligger ännu längre bort än Pettneu...

Boende i st anton
pettneu e helt ok. det går, som nämnts tidigare, bussar fram till kvällen. om man ska ut på kvällen e det bara att dra ihop massa folk som ska hem samtidigt o dela taxi... eller... gå in på kandahar o stanna tills dom stänger o sen ta första bussen hem på morgonen. funkar hur bra som helst... eller... gå in på traubenkeller i Pettan o stanna där med resten av bummarna o spela biljard hela natten.
Flirsh ja... bodde där en vecka o det var mindre kul.
två pubar med knasiga locals o en buss som slutade gå vid 6. inga många bummare som vill dela taxi här heller. försök undvik flirsh om du inte har bil.

Boende i st anton
Ungefär hur lång tid tar bussen från Flirsh till St Anton?
Är det svårt att hitta lägenhet med bättre läge än Flirsh om man kommer dit runt den 10 dec, behöver alltså inte vara inne i St Anton, bara det funkar så...

Tillbaka
Topp