Boende i Whistler 2015/2016!

Djos

Ny medlem
Tjäna!

Göteborgstjej (23 år) som drar till Whistler i vinter, kommer i slutet av oktober. Är sugen på att bo med ett gott gäng. Tänkte jobba resturang, festa men samtidigt fånga många timmar åkning! Någon som har tips på boende eller en plats över till en lättsam och glad tjej i ett kollektiv!?

HÖRS!

Djos sa:
Tjäna!

Göteborgstjej (23 år) som drar till Whistler i vinter, kommer i slutet av oktober. Är sugen på att bo med ett gott gäng. Tänkte jobba resturang, festa men samtidigt fånga många timmar åkning! Någon som har tips på boende eller en plats över till en lättsam och glad tjej i ett kollektiv!?

HÖRS!
Tips ang. Jobb. Kolla om Brewhouse behöver folk, jobbade där själv i vintras. Sjukt nice ställe, skönt häng, gratis öl efter jobbet ibland, bra tider att jobba!

Tja,
Jag e ny på freeride. Letar sällskap, boende och jobb i Whistler. Tänkte åka dit i Januari. 25 år. Telemarkare (tar kanske med vanliga och längdskidor också). Gillar lång soliga turer och lavinsäckar :) PM om det låter bra!

Hej!
Tänkte höra hur det har gått för dig med att hitta boende? Kommer i mitten av November och har än så länge bara boende första veckorna! Kanske lättare att leta tillsammans?

Hej!

Skriver i den här tråden också! Vi är två killar, båda 19, som åker till Whistler i vinter! Jag, Nils, åker i november och Emil kommer i december/januari! Båda åker skidor och tänker tura en del i vinter. Om någon vill dela boende eller ses i vinter är det bara att höra av sig!

Hallå Gänget!

jag har fått boende i Whistler från 1 November i ett stort hus. Det ligger i Alta Vista, det är bara några minuter från Backen. Men om ni hittar ett boende ski-in-ski out läge är jag alltid på att dela. Har inte flyttat in ännu så jag vet inte hur jag trivs där ännu. Tips: försök fixa boende ganska snart. Kolla Craigslist och Facebookgruppen :Housing rentals for locals. Det är bar att kunna vara på plats i Whistler och gå på showings. Va beredda att hostaupp lite mer pengar än vad som skrivits innan. Priserna har stigit sjukt mycket. NI som kommer i Januari, sitt ner i båten med lugna kostymen. Det kommer komma upp boenden då för folk flyttar på sig, skadar sig osv. Hör av er om ni hittar något göttigt! Vi ses i village!

Hejsan!

Jag och min bror ska åka till Whistler i vinter och har i princip löst allt utom just boende. Vi är två skidåkare på 19 & 22 år som helst av allt åker puder och tänkte tura en del under vintern. Vi betraktar oss själva som bra skidåkare även om parkskillsen lämnar en del övrigt att önska ;) Likt de flesta uppskattar vi en öl lite nu och då men fokus för vår del kommer ligga på åkningen och inte på festandet. Min bror landar i Kanada nu i mitten på december men p.g.a. jobb kommer jag i början på januari.

Vi är helt enkelt ute efter en good time och förhoppningsvis en drös nya bekantskaper! Hör gärna av er om ni är sugna på att dela boende, eller har tips om något fräscht!

Fridens!
/Jakob

Senast ändrad:
Tjena!

Jag (19 år) och två vänner (20 år) kommer till Whistler 10 januari. Vi har letat boende i några evigheter nu utan någon vidare lycka. Vi är alla parkråttor som på senare dagar har börjat tröttna lite på hård snö och börjar röra oss mer och mer ut i Pudern. Vi uppskattar öl men skidåkningen går först, speciellt om det dumpar.

Hör gärna av er om nån exempelvis har ett för stort boende och vill fylla ut det eller om ni vill ha nån att åka skidor och gå på after ski med!

Vi ar 2 pers som letar boende for 3 natter i Whistler 29dec -1 jan. Hor av er om ni har ngt ledigt boende att dela med er av, allt av intresse och vi betalar bra!

For att atergalda det far ni garna komma och bo gratis hos oss i San Francisco!

-Kajsa-

Halojj jag och min polare letar ny roomie till vår lya i Whistler, ligger precis vid marketplace så asnära till donken och liquor store! Vi gillar att tura, måla målarbok och dricka bärs och vi söker dig som gillar att jerryhärja i backen och plocka ur diskmaskinen(eller ba e allmänt skön)! Pma vid intresse! :)

Tillbaka
Topp