boende i whistler?

ahren

Ny medlem
boende i whistler?
Hej! jag och min kompis tog chansen när vi fick den, bokade två biljetter till whistler 22jan-25mars kommer vi vara där. men nu kommer ju frågan var man ska bo? riktigt så långt tänkte vi inte, vi tänkte ta det som det kommer.
jag har hört att det finns mycket jobb där borta? och vi har fixat visum men man kan ju inte bo på gatan... är det någon som vet något eller kan komma med ett bra tips om boende och så skulel jag vara väldigt tacksam! vi e ju inte uta i allt för god tid... men det ordnar sig säkert! =)

boende i whistler?
Hej, söker själv boende i whistler eftersom jag tänkte dra över till några kompisar som är där just nu. Enligt de är det dock väldigt svårt att hitta boende överhuvudtaget just nu. Men ett alternativ jag lurat på är att bo i pemberton 40 min enkel resa från whistler norrut. Lite på gränsen alltså....

boende i whistler?
okej det är så svårt alltså? jag mailade en kille so hade nån lägenhet, men han tog typ 20 000 för en månad.. för 2 pers.. kändes lite dyrt? men har typ hot tub o hela faderittan... kanske blir lite billigare om man delar på 3, för de va för max 3 tror jag. men känns endå som att de är lite dyrt eller vad kostar det egentligen där borta?

boende i whistler?
de låter som ett rimligt pris delat på tre! vi hyrde ett hus förra året för 6 pers och de kossta 5500CAD per månad (ca 36 000kr ) men de låg så bra som de bara går nästan!

boende i whistler?
aha ok.. ja detta ligger i Alpenglow, det ska vara rätt centralt eller? vet du nåt om det? jo men lyckas man vara 3 år det nog ok. han tog inget extra för en 3e, sen var det ytp en cleaning fee.. men känns nästan som man måste ta det snart för han har redan enannan som vill boka... gaah PANIK lite smått...

boende i whistler?
här är väldigt ont om boende just nu. kolla classifieds på www.piquenewsmagazine.com. det är en del folk som har fått vända om hemåt pga att dom inte hittat boende... jag kan dock inte säga hur hårt/mycket dom letat men så är det. lycka till med letandet !

Tillbaka
Topp