Boende i Zell am See

eloy

Ny medlem
Boende i Zell am See
Jag och en kompis ska åka ner till Zell i december och göra en säsong. Jag kommer att jobba på skidskolan och han på restaurang. Det innebär att han troligen kommer att komma hem sent på kvällarna/nätterna. Därför skulle vi behöva ett boende där värden inte störs av sena hemkomster. Är det någon som har något tips på bra lägenheter (med kök) med låg hyra?
Tacksam för all hjälp!

Boende i Zell am See
Hej Eloy!

Jag och en annan tjej ska också dit till vintern och letar med boende.
hör gärna av er för mer tips om ni får överflöd av lägenheter =)
mvh Linn.

Boende i Zell am See
Hejsan!
Vi ska absolut höra av oss om vi hittar lägenheter, dessvärre har det varit aningen trögt att hitta bostad ännnu...
Hälsningar
Elin(Eloy)

Boende i Zell am See
Tror du att det funkar för en icke-skidskoleanställd att bo där?
Jag håller tummarna för att det kommer att bli riktigt gött!

Boende i Zell am See
Jag vet ett boende som är rätt billigt men kök ingår inte och man får inte vara för gnällig med lyx och renlighet om man ska bo där. Det är ett fd hotell så man har ett hotellrum med eget badrum. Fördelen är att man kan komma och gå som man vill och oftast lär man känna andra säsongare. Säsongade i Zell am See in vintras och bodde inte där själv men nästan alla andra svenska säsongare bodde där. Låter det intressant så hör bara av er.

Boende i Zell am See
Finns riktigt risiga lokaler att hyra nära mc donalds och skid anläggning i zell. Tror dock att man åker mer i kaprun. Kan kolla vad det hette, påstod sig vara ett hotell dock men man gick typ in i ett varu intag, fett nyce

Boende i Zell am See
Skulle tro att det är bättre att åka till Zell am See isf eftersom glaciären i Kaprun ligger mycket närmre. Bättre åkning i Saalbach än i Zell am See men är man i Zell kan man åka i alla tre systemen. Är man i saalbach är det bra långt att åka till kaprun

Boende i Zell am See
Boende blir nog via skidskolan (är övergiven och ensam nu...)
Vi får hålla tummarna för massor av snö och en toppensäsong!

Boende i Zell am See
Han bor i Danmark numera och ska børja studera. Har gjort mina två sæsonger nu och det får ræcka. Blir kanske nyårsveckan i Zell. Har du några fler frågor ang. Zell am See eller liknande så ær det bara att høra av dig.

Boende i Zell am See
Næmen petter vad ser jag! Ni som søker boende, kolla upp Hotell Eder/Victoria det ær det stællet korpen snackar om. Så det blir ingen mer zell før dig petter?? Tror jag gør en sæsong till trots allt:P...hør av er om ni vill ha mer tips om stan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp