Boende/Jobb/Resekompis

anna_hebrand

Ny medlem
Boende/Jobb/Resekompis
Hej!

Jag e en 20årig tjej som tänker sticka ner till Österrike i november och säsonga. Nu e det så att jag varken har boende eller jobb. Dessutom reser jag ensam så resekompis hade varit kul att ha om ngn känner för det! Jag vill gärna ha tips, men ett trevligt inlägg är ju också kul. :)

Kram Anna

Boende/Jobb/Resekompis
Hej jag heter Kalle (21 år) och har starka funderingar på franska alperna. Jag håller på för fullt att försöka fixa jobb. Ett tips är att gå in på Ski Tinges hemsida dem söker folk till deras hotell osv. Om du kan franska är det ett stort plus för jag kan inte ett skvatt. Man behöver inte kunna franska det är så "internationellt" i dem stora alpbyarna. Är du sugen så hur gärna av dig på kalle.browall@telia.com

/Kalle

Boende/Jobb/Resekompis
Heej!
Jag är en 19 årig tjej, å har samma planer som du ungefär... Har tänkt mig en säsong eller iaf nån¨månad i St Anton i Österrike. Maila mig! Jag är oxå ensam resande än så länge.

MVH Maria
maol@hehe.com

Boende/Jobb/Resekompis
Vi (Oskar och Nisse) tänkte också bege oss mot Österrike i slutet
av nov, typ. Vill du dela boende el. resa får du hemskt gärna höra
av dig. Vi är 19 år och stockholmare. Vi siktar på St:Anton, vi hörs?
/Nisse
stockamolla@hotmail.com

Boende/Jobb/Resekompis
Svar till Kalle...

Enligt uppgift från kompis som arbetat för Langley Travel (Ski Tignes) ger de slavlöner. När jag nämnde dem så sa han att jag hellre skulle fixa jobb på plats.

Boende/Jobb/Resekompis
Ugh!

Det verkar som om vi har samma problem! Jag hade en kompis som egentligen skulle hängt med - men han svek... =/

Men jag ger inte upp så lätt utan jag sticker ner själv på vinst eller förlust! men det hade ju dock varit bättre att åka ner eller träffa någon där nere!
jag hade tänkt dra till Österrike - hade planer på Kitzbühel, men har börjat vanka lite nu.

Hör gärna av dig om vart du ska åka!

MVH Christian svantiloop@sverige.nu

Tillbaka
Topp