Boende och resa till schysst skidort - tips?

Pallet

Medlem
Tja, har blivit sjukt sugen att dra till fjällen med några polare under vecka nio. Vi är ju sena ute med planeringen och jag tänkte vända mig till er och kolla om det finns några tips att få.

Vi är intresserade av en skidort i norra sverige med mycket snö och bra offpist. Inte allt för långa liftköer och en schysst park och är också en stor bonus.

Sen det här med resa och boende, vi är alla under 18 och tidigare erfarenheter säger att det inte är helt lätt att hyra stuga i våran ringa ålder... Eftersom vi naturligtvis inte har tillgång till bil måste boendet ligga nära backen, och buss/tåg gå till och från anläggningen. Vi bor vid huvudstaden

Tacksam för svar!
Mvh :)

Kittelfjall?

Har val ingen park, men de andra kraven ar uppfyllda, gar sovbussar till och fran sthlm. Vet inte om det ar ngt problem med att ni ar under 18 dock..

Storlien har fått mycket snö iår(ligger etta på freerides snötopp på startsidan) och parken har Steffen Hamre varit mer och byggt..har för mig att det finns lite bilder på www.steffenhamre.com om man kollar några blogginlägg bakåt. Och tåget går hela vägen fram, känns även som ett sånt där ställe där man kan få boka boende om man är under 18 år också.

Senast ändrad:
Tack :)

Kittelfjäll är ett bra alternativ och härliga pudervideos på tuben gör en inte mindre taggad!
Det blåser rätt mycket där va? Man kanske ska utgå ifrån att snön är vindpackad på kala ställen?

Tillbaka
Topp