Boende och taxi/buss i Myoko

magore

Medlem
Funderar på att åka till Myoko om några veckor. Är det nån som vet var det är bäst att bo? Och var man absolut inte ska bo? Funderar även på att ta shikanzen till myoko och sedan förlita oss på taxi och buss, är det görbart?

Du får ta Sinkansen till Nagano sedan lokal tåg,fy f.n och rodda med väskor+skidor på Sinkansen.
Ta bussen upp istället,tåg hem skicka all bagage i förväg till flygplatsen.Ta några dagar i stan,du kommer garanterat sakna lugnet i Myoko
Ja, jag vet var man skall bo men tyvärr har dyrt och heligt givit ett löfte om att inte berätta 😉
God tur

Hej,
Förvisso några år daterad information, men iaf något att utgå från:

Shinkansen går som sagts till Nagano, sen blir det byte till lokaltåg vidare till Myoko Kogen (knapp timme om jag minns rätt). Nere från tågstationen/byn i dalen behöver ni hjälp av bil/taxi/buss upp till den lilla by där ni bor för skidåkningen, men det är inga jätteavstånd så väl där funkar det bra. Det finns många olika boendealternativ, både större och mindre, men det är ju en schysst del av japan-skid-upplevelsen att välja ställe med eget Onsen-bad.

Jag vill minnas att liftstystemet är ett kluster av en bunt olika mindre liftägare, så se till att skaffa det liftkort som gäller i hela systemet, annars kommer ni bli alldeles för begränsade.

Avslutningsvis så var det i Myoko ett evigt jagande från skidpatrullen som inte var ett dugg imponerade när man åkte utanför pisterna och ständigt hotade om indragna liftkort, så den där idyllen med att åka gränslöst puder hela dagarna fick man slita en del för.

Förutsättningarna för fin skogsåkning är mycket bra, allra helst om det är tillräckligt snötäcke för att gå över all bambu-sly, och som isf öppnar upp mycket större åkbara ytor i härligt gles skog.
-Enjoy!

Myoko är jävlgit nice måste jag säga, jag var där för ett gäng år sedan, och har bara bra grejer att säga om stället! I och med att det var så länge sedan jag var där, så undviker jag att svara på var det är bäst att bo dock, då saker kan ha förändrats såklart. Men det finns både taxi (såklart) och buss, men även minibussar. Jag vet inte hur många ni är, men minibuss är jävligt nice att ta sig runt på, antingen hyra eller ta de som finns på plats, som kollektivtrafik. De ser ut typ såhär: https://www.truck1eu.se/bussar/minibussar/ford-transit-430ef-17-p-a6427247.html

Tillbaka
Topp