Boende/rese mates för en sesång i NORGE sökes!

lippen92

Ny medlem
Jag är en nittonårig snowboardtjej som är jättesugen på att dra och sesång i vinter! Jag söker lite sköna människor som vill dela boende! Det jag vill göra i norge är såklart att åka bräda, jobba och ha en jävligt grym sesång!! Har också varit inne en del på att dra franska alperna, så om det finns intresse för en liknande varitant (dela boende och resa ner tillsammans) så är jag flexibel! Hör gärna av er!! // Filippa

Var i norge hade du tänkt dig? Finns ju en hel del att välja mellan. Bara lite nyfiken.

Jag har inte grym koll på vart det är bäst fjäll i norge, men tror att trysil vore grymt! Har du några tips annars?:) Skulle vilja va där det finns en skön park, och har hört många som säger att trysil har riktigt nice åkning..

Trysil har riktigt bra piståkning, parken ger jag dock ett medelbetyg men jag e van vid parkerna runt sälen o kläppen, man blir ju lätt hemma blind ;)

Säsongade där förra vintern. Hoppen ser fula och risiga ut men dom är riktigt sköna att hoppa i. Liften till parken är sjukt seg. Finns ankarlift å men den går bara upp till svarta linjen. Annars är det ganska fint i trysil faktiskt. Verkar inte som att det är så svårt att få jobb där. Jobbade med några som fick tag i 3 jobb samtidigt och det var ändå efter jul. IDP är nice om man inte vill jobba mer än nödvändigt och bara åka hela tin.

tjaba! jag känner samma som dej- vill till nörget och säsonga och allt som hör till! gärna trysil. så, om jag inte hittar bostad via skistar så är jag helpå att dela boende! (också snowboardfreak, 21 år).

tjaba! jag känner samma som dej- vill till nörget och säsonga och allt som hör till! gärna trysil. så, om jag inte hittar bostad via skistar så är jag helpå att dela boende! (också snowboardfreak, 21 år).

Jag ska också söka jobb via skistar hade jag tänkt mig, men hur stor chans är det att man får jobb via dom tror du, är så sjukt många som söker.. Men jag söker såklart också! Men gött, då finns det lite delaboende intresse om det skiter sig med skistar i allfall:)

är det någon som vet nåt om Tryvann, har hört att dom satsar mycket på snowpark och att det är bra åkning där..?

Tryvann ær Oslos lokalbacke. Kanske inte stællet du letar efter før att gøra sæsong :)

Men visst det ær en ok anlæggning och de satsar hårt på park. Det kommer ju køras Snowboard-VM dær 2012 (eller ær det 2013 kanske?) så jag antar att de kommer satsa riktigt hårt på park nu.

Norges bæsta åkning finns annars dær det inte finns några liftar :)

jaaa, har ingen aning hur stor chansen är! men hoppas, hah. worth a try! nån måste ju få jobben liksom.

sök, så får vi hålla tummarna. vore ju kul om vi båda kommer dit!

Okey i see, jaa jag tänkte att de satsade på park eftersom de ska köra VM som du säger.. Men vet inte riktigt hur man söker dit eftersom det inte är via skistar, är det bästa sättet att melja dit eller? söka kan man ju alltid göra liksom:p

Jajamennsan, nu har jag skickat in ansökningarna, så de e bara å hoppas!:)

Tillbaka
Topp