Boende Sälen säsongen 12/13!

• Trådstartare Trådstartare EML
  • Start datum Start datum

EML

Medlem
Tänkte höra mig för lite om boende i Sälen säsongen 12/13! Någon som ska va säsongare som e sugen på att dela boende? bara hör av er:)

Om du ska jobba för skistar så ordnar dom med boendet, annars verkar nästan alla företag ha boende till sina anställda :)

Är det bättre att fixa eget boende, eller att ta boendet som skistar erbjuder?
Några fler som fått samtal idag och ska på rekryteringsträffen 21-23 september? :D

Jag fick samtal idag om rekryteringshelgen den 21-23!:D vilka möter man?

Senast ändrad:
Heyalyhupa sa:
Är det bättre att fixa eget boende, eller att ta boendet som skistar erbjuder?
Några fler som fått samtal idag och ska på rekryteringsträffen 21-23 september? :D
Fick besked idag om att jag ska komma upp dit, nu ska jag bara klura ut hur!:)

Kommer nog upp på rekryteringsträffen 21-23 sep, kommer att åka bil upp i sånt fall. Har 4 platser i bilen om det är några som vill åka med upp, åker från stockholms trakten! :)

Tobbe_Carlsson jag bor i Stockholm, så jag åker väldigt gärna tillsammans med dig upp!
Luu, vart någonstans åker du ifrån? Det går ju buss från både Göteborg och Stockholm.

Senast ändrad:
Tobbe_Carlsson sa:
Kommer nog upp på rekryteringsträffen 21-23 sep, kommer att åka bil upp i sånt fall. Har 4 platser i bilen om det är några som vill åka med upp, åker från stockholms trakten! :)
Jag åker från Falun , om ni tar den vägen upp och har en plats över åker jag gärna med :D
Ska oxkså dit som liftvärd :D

Tobbe_Carlsson sa:
Tobbe, jobbar du möjligtvis i Vaxholm på kastellet :P??

jibbsara sa:
Tobbe_Carlsson sa:
Jag åker från Falun , om ni tar den vägen upp och har en plats över åker jag gärna med :D
Finns det fortfarande plats kvar så absolut! :)

Heyalyhupa sa:
Tobbe_Carlsson sa:
Nemen tjenare Natalie, visst är det jag! ;) Vart i sälen har du sökt då? :)

Tobbe_Carlsson sa:
jibbsara sa:
Tobbe_Carlsson sa:
Finns det fortfarande plats kvar så absolut! :)
Härligt!! :D

Tobbe_Carlsson sa:
Heyalyhupa sa:
Tobbe_Carlsson sa:
Nemen tjenare Natalie, visst är det jag! ;) Vart i sälen har du sökt då? :)
Jag sökte både Lindvallen & Tandådalen/Hundfjället, men bara blivit kallad till Tandådalen/Hundfjället. Sen sökte jag till Stöten också. Ska du på rekryteringen, eller åker du dit för något annat? Du jobbar väl i Idre annars?
Jag åker spikat bil med dig upp om det är ok! :)

Jag fick samtal i Torsdags om rekryteringshelgen!:) Blev kallad som liftvärd i Lindvallen:) Ska dit den 20 sep, någon mer som ska dit på torsdagen? Åker från gbg!

Heyalyhupa sa:
Tobbe_Carlsson jag bor i Stockholm, så jag åker väldigt gärna tillsammans med dig upp!
Luu, vart någonstans åker du ifrån? Det går ju buss från både Göteborg och Stockholm.
Jag bor i Lund så tar nog bussen från Göteborg. lite väl långt att köra själv ända från lund:)

Jag fick också ett samtal om rekryteringshelgen den 21-23! Lär nog åka med bussen från Stockholm, några fler som ska dit? :)

Luu sa:
ememma sa:
Jag fick också ett samtal om rekryteringshelgen den 21-23! Lär nog åka med bussen från Stockholm, några fler som ska dit? :)
vilket fjäll har du sökt till?:)
Jag sökte till både Lindvallen och Tandådalen/Hundfjället, blev kallad till Lindvallen (om jag inte minns helt fel).. Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska ta mig dit. Vart har du sökt? :)

Förresten är det någon som vet när vi skulle få mailet med information osv.?

Ememma: jag har sökt liftvärd på tandådalen/hundfjället:)
Till mig sa dem att mailet ska komma fredagen den 14 med all info:)

Jag ska också upp! :) För min del blire nog bussen från Göteborg.. annars kanske man tar bilen från Helsingborg.. beror lite på hur man jobbar i veckan..
Till mig sa dem också att de skulle återkomma den 14 med info via mail :)

Ser jobbigt ut att ta sig till Göteborg med tåg eftersom första tåget från Helsingborg på fredagen e framme 08.17 och bussen därifrån går 08.00 ...
Ingen nere ifrån som e sugen på att dela på kostnaden för att köra upp till Göteborg på morgonen där eller kanske hela vägen ? :)

NickJohansson sa:
Ser jobbigt ut att ta sig till Göteborg med tåg eftersom första tåget från Helsingborg på fredagen e framme 08.17 och bussen därifrån går 08.00 ...
Ingen nere ifrån som e sugen på att dela på kostnaden för att köra upp till Göteborg på morgonen där eller kanske hela vägen ? :)
jag ska åka upp redan på torsdag till göteborg från lund och stanna över en natt på hotell. sen får jag göra likadant på söndag till måndag eftersom tågen slutar gå innan bussen är tillbaka:)

Luu sa:
jag ska åka upp redan på torsdag till göteborg från lund och stanna över en natt på hotell. sen får jag göra likadant på söndag till måndag eftersom tågen slutar gå innan bussen är tillbaka:)
Ah okej :) de låter ju som en bra ide! Själv blir det Bil från jobb direkt upp till göteborg då jag jobbar natt.. och sen på bussen därifrån.
på vägen hem går mitt sista tåg 21.42 så ska försöka hinna med det :)

Tjääna alla taggade snowbumps!
Jag börjar bli jävligt desperat efter boende uppe i sälen nu.
Skall upp med 3 vänner med dem får iaf boende via skistars. Så jag tänkte höra om någon vet något sätt att hitta boende på lätt för kommande säsong antingen för bara en person alternativt det bästa/roligaste vore väll om man kunde hitta en stuga för minst 4 då!

Hör gärna av er om ni har något tips på hur man löser boende, blocket / hyrastuga och liknande hemsidor besöks frekvent i letande efter någonting vettigt!

MVH Joakim, första säsongare till sälen

Tillbaka
Topp