Boende utan föräldrar

esso

Ny medlem
Boende utan föräldrar
Tjena.

Jag bor i nedre delen av vårt avlånga land och är extremt sugen på att dra uppåt någon vecka i vinter med några polare.

Den äldsta av oss är 17, så jag undrar om det finns någon skidort i Sverige där man kan hyra en stuga och skriva den på en 17:åring eller lösa det på något annat sätt?

tack på förhand!

Boende utan föräldrar
ramundberget och tänndalen...Jag va i Ramundberget med några kompisar förra året och då var alla 17 år. Föräldrarna måste bara fylla i ett intyg om att de är ansvariga för er.

Boende utan föräldrar
men försök och låna någons väns stuga som har ert förtroende om det inte finns något är det bara att leta utanför skistar. på blocket brukar man faktiskt sälja veckor i privata stugor i sälen åre osv så testa där

Boende utan föräldrar
Stadig sa:
ramundberget och tänndalen...Jag va i Ramundberget med några kompisar förra året och då var alla 17 år. Föräldrarna måste bara fylla i ett intyg om att de är ansvariga för er.
Ramundberget?var ligger det och är det bra? Annars så får vi väll vänta till nästa säsong :(

Boende utan föräldrar
kom till tärnaby! puder finns det massor och parken är en av sveriges bästa just nu, den är inte så stor men allt finns 15 års ålders gräns tror jag

Senast ändrad:
Boende utan föräldrar
Hemsedal! ligger ju som bekant i Norge, jag var där förra säsongen, då var den äldsta utav oss 17. Det var riktigt kul! Vi åkte med Softresor. Jag tror vi betalade ca 1800 SEK för tors-sön en helg i januari. Då ingick resa, liftkort och boende. =). Lycka till med resan!

Boende utan föräldrar
Tack för alla idéer, tips och förlag! Kändes som om hoppet var borta ett tag men nu börjar det ljusna! Kom gärna med fler förslag!

tack =)

Boende utan föräldrar
Om nu "stadig" har rätt så åk till ramundberget direkt, du lär inte bli besviken om du nu inte prioriterar festande framför skidåkning vill säga ..

Boende utan föräldrar
dra till alperna iår o åk i sverige nästa.. Alperna klarar man de flesta orter från 16 år.. iaf österrike o tror Schweiz

Boende utan föräldrar
Riverrider sa:
Hemsedal! ligger ju som bekant i Norge, jag var där förra säsongen, då var den äldsta utav oss 17. Det var riktigt kul! Vi åkte med Softresor. Jag tror vi betalade ca 1800 SEK för tors-sön en helg i januari. Då ingick resa, liftkort och boende. =). Lycka till med resan!
Var inne och kollade på Hemsedals hemsida nu och la direkt märke till att det styrs av skistar. Jag kollade åldersgränsen och den vad 20 år där också stod det. Hade ni löst det på något speciellt sätt eller hur gjorde ni?

Boende utan föräldrar
När jag var liten så fanns det en liten timrad stuga på toppen av Vallåsen. Där brukade vi låsa in stökiga småkusar som behövde lite kollektiv uppfostran. Har hört rykten om att den numera hyrs ut av Stor-Svennes (R.I.P.) dotter, Lena. Henne kan ni nå på 0430-33161. Luxyöst utrustad med vedspis, fönsterluckor, hänglås och flugsmälla.

Boende utan föräldrar
esso sa:
Tack för alla idéer, tips och förlag! Kändes som om hoppet var borta ett tag men nu börjar det ljusna! Kom gärna med fler förslag!

tack =)
Björkliden? är just nu 17 år och jag bokade en stuga utan problem dom frågade inte efter ålder..men jag är dock 18 då vi åker upp, www.bjorkliden.com där kan du kolla med arctic ski pass kan du även åka i riksgränsen/narvik/abisko

Vi bokade en 5 bädds stuga i stugbyn kåppas 2500 kr för tor till söndag, extra sängar finns att få om man ber om det kan dock bli en liten extra kostnad eller så tar ni med er luftmadrass om ni är flera.

det ända är att dom vill ha pengarna ganska snabbt..

Senast ändrad:
Boende utan föräldrar
KaILe sa:
esso sa:

tack =)
Björkliden? är just nu 17 år och jag bokade en stuga utan problem dom frågade inte efter ålder..men jag är dock 18 då vi åker upp, www.bjorkliden.com där kan du kolla med arctic ski pass kan du även åka i riksgränsen/narvik/abisko

Vi bokade en 5 bädds stuga i stugbyn kåppas 2500 kr för tor till söndag, extra sängar finns att få om man ber om det kan dock bli en liten extra kostnad eller så tar ni med er luftmadrass om ni är flera.

Björkis har 18 års gräns sen ett antal år för att man ska få hyra om jag inte minns fel. infördes för att komma åt problemen med bl a skadegörelse...

Senast ändrad:
Boende utan föräldrar
skidnarkoman sa:
KaILe sa:
esso sa:

tack =)

Björkis har 18 års gräns sen ett antal år för att man ska få hyra om jag inte minns fel. infördes för att komma åt problemen med bl a skadegörelse...
Jag fick då hyra och jag är 17 men kan ju var det att jag fyllt 18 när vi kommer upp som gör att jag fick hyra det..sen en under 18 kan ju förstöra lika mkt som en som fyllt 18 och är äldre? beror väl helt på..lämnade dock inte mitt personnr eller min ålder ?

Senast ändrad:
Boende utan föräldrar
varför inte utomlands? jag och 5 polare ska bo i val thorens i en vecka utan päron...ska också tilläggas att vi alla är 16 år gamla

Boende utan föräldrar
BigAir sa:
alwaysCrash sa:
dra till alperna iår o åk i sverige nästa.. Alperna klarar man de flesta orter från 16 år.. iaf österrike o tror Schweiz
Visst, kanske pubar osv men boende blir nog knepigare....
nejdu ,! inte alls svårt me boende.. om man åker med en resebyrå typ: vingalpin, lionalpin eller sts sportresor är de inga som hellst problem, min syrra va nere när hon va 17 hon va me 1 kompis o den tjejen va oxå 17.. sådeså !

Boende utan föräldrar
esso sa:
Riverrider sa:
Var inne och kollade på Hemsedals hemsida nu och la direkt märke till att det styrs av skistar. Jag kollade åldersgränsen och den vad 20 år där också stod det. Hade ni löst det på något speciellt sätt eller hur gjorde ni?
Vi åkte som nämnt med Softresor. http://www.softresor.se . jag har för mig att föräldrarna fick skriva på ett papper, annars var det inga problem!

Boende utan föräldrar
brorkanin sa:
varför inte utomlands? jag och 5 polare ska bo i val thorens i en vecka utan päron...ska också tilläggas att vi alla är 16 år gamla
Problemet är att mina vänner är hårt hållna av sina föräldrar, får inte åka så långt. Så jag får dra dom med mej till ett närmare ställe. Det är därför jag letar efter lite alternativ nu som ni märker ;D.

Boende utan föräldrar
Det beror inte på orter utan resebolag, åka med resdax. Dom har hemsedal , åre , geilo. Då behöver du bara målsmans underskrift!

Tror även att man får resa med softresor om man är under 18 .

/ Kullis

Senast ändrad:
Boende utan föräldrar
Det bästa är ju att veta hur långt ni får fara..alperna kanske inte är nått alternativ..för att kunna ge dig tips behöver man ju veta om ni får fara utanför kommunen ?

Boende utan föräldrar
KaILe sa:
Det bästa är ju att veta hur långt ni får fara..alperna kanske inte är nått alternativ..för att kunna ge dig tips behöver man ju veta om ni får fara utanför kommunen ?
Norge och Sverige är det som gäller i år.

(det är dom som inte får åka till alperna, inte vi!) hehe

Boende utan föräldrar
Okej..men när planerar ni att åka ? björkliden är ett bra alternativ med mkt snö just nu då ni för 1010 kr får åka i riksgränsen/narvik/bjbörkliden/abisko på ett lift kort sen är boendet billigt i björkliden..

Boende utan föräldrar
om du bor i söder så e de ju nästan närmre till alperna än svenska fjällen, så dra dit istället ;)

Boende utan föräldrar
Jag vet inte helt hundra men tror det går att åka med JT Alpinresor eller Resdax, bara föräldrarna godkänner det. Har mycket weekendresor till bland annat Hemsedal. Är dock minst 20 årsgräns om man vill gå ut på kvällen, men afterskin är öppen för alla=) Men kolla med de resebolagen.. bode stå något på deras hemsidor. Lycka till.. å ge då icke upp hoppet om att komma iväg...!

Boende utan föräldrar
Sajsi sa:
Jag vet inte helt hundra men tror det går att åka med JT Alpinresor eller Resdax, bara föräldrarna godkänner det. Har mycket weekendresor till bland annat Hemsedal. Är dock minst 20 årsgräns om man vill gå ut på kvällen, men afterskin är öppen för alla=) Men kolla med de resebolagen.. bode stå något på deras hemsidor. Lycka till.. å ge då icke upp hoppet om att komma iväg...!
Okej, tack så mycket! Hoppet finns sålänge det är snö i backarna ;D!

Tillbaka
Topp